۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
کد خبر: 84161978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تلفات حمله افراد مسلح در غرب اتیوپی به ۲۰۷ نفر

تهران - ایرنا - کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) اعلام کرد که تعداد کشته‌های حمله چهارشنبه شب افراد مسلح به غرب این کشور به ۲۰۷ نفر تاکنون رسیده است.

به گزارش روز شنبه «فرانس ۲۴ » از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون حقوق بشر اتیوپی که پیشتر از یکصد قربانی در حمله افراد مسلح به غرب این کشور خبر داده بود، اعلام کرد که حمله مرگبار چهارشنبه گذشته بیش از ۲۰۷ کشته تاکنون رسیده است .

این کمیسیون همچنین افزود که تلاش‌ها برای شناسایی قربانیان به کمک بازماندگان و مدارک شناسایی آنها ادامه دارد. ۱۳۳ کشته از این تعداد مرد بوده و مابقی را زنان، کودکان و افراد سالخورده شامل می‌دهد.

کمیسیون حقوق بشر اتیوپی بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر اعزام فوری کمک‌های بشردوستانه تاکید و نسبت به تعداد آوارگان ناشی از درگیریهای اخیر در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

به گفته این نهاد اتیوپیایی، بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنان شهر «بکوجی کبله» ( Bekuji Kebele )به سمت شهر «بولین» ( Bulen ) در حال حرکت هستند.

افراد مسلح چهارشنبه گذشته با حمله به منطقه بولین در ایالت «گومز» در غرب اتیوپی، در حالی که اهالی این منطقه در خواب بودند، خانه آنها را به آتش کشیدند.

اتیوپی در هفته‌های اخیر دستخوش تحولات عمده‌ای از جمله جنگ ارتش این کشور با نیروهای ایالت «تیگرایی» بود.

به دنبال اعلام جنگ «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی به شبه نظامیان تیگرای، این کشور با موجی از ناآرامی مواجه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha