۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 3028
کد خبر: 84162311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عبدی: برگزار نشدن جام‌جهانی، یک نسل فوتبال را از بین می‌برد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال نوجوانان با اشاره به تاخیر ۲ ساله در برگزاری جام‌جهانی نوجوانان گفت: متاسفانه تصمیمی گرفته شده که نمی‌دانم چه بگویم؛ بسیاری از کشورها هزینه کرده‌اند و تیم تشکیل داده‌اند. اگر تصمیم فیفا عوض نشود و جام‌جهانی نوجوانان و جوانان برگزار نشود یک نسل فوتبال از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، حسین عبدی پس از پیروزی مجدد تیم ملی فوتبال نوجوانان مقابل تاجیکستان اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود. تاجیکستان فوق‌العاده بازی می‌کند. بچه‌های ما هم خوب بازی می‌کنند. یک بار در تورنمنت کافا به اینجا آمدیم و تیم دیگرمان راهی چین شده بود. از مجموع ۵۰ نفر، تیمی که اکنون در تاجیکستان است را انتخاب کردیم.

وی در ادامه افزود: امیدوار بودم بتوانیم با همراهی تاجیکستان به جام جهانی برسیم اما متاسفانه تصمیمی گرفته شده که نمی‌دانم چه بگویم. کشور ما، تاجیکستان و بقیه کشورها هزینه کرده‌اند و تیم را تشکیل داده‌اند. اگر تصمیم عوض نشود و جام جهانی برگزار نشود یک نسل از بین خواهد رفت. فیفا باید به این مساله رسیدگی کند و نمی‌شود شب بخوابند و روز بیدار شوند و همه چیز را تعطیل کنند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان همچنین خاطرنشان کرد: تیم تاجیکستان یک سال و نیم است که تمرین می‌کند. بچه‌ها اگر به جام جهانی نروند نمی‌توانند رشد داشته باشند. از فیفا و ای‌اف‌سی می‌خواهم پیگیری کنند تا ابتدا بازی‌های قهرمانی آسیا را برگزار کنیم و سپس با آمدن واکسن، چند ماه بعد جام‌جهانی را برگزار کنیم. آینده این بچه‌ها را در سطوح نوجوانان و جوانان از بین نبریم.

وی در پایان گفت: ما بازی قبل بعد از اینکه ۲بر صفر جلو افتادیم دروازه‌بان‌مان اخراج شد، یکی از مدافعان هم مصدوم شد و ۲ تعویض زودهنگام داشتیم. با وجود این تا دقیقه ۹۰ دو گل دیگر زدیم. البته این موضوع هیچ چیزی از ارزش تاجیکستان کم نمی‌کند. با آنالیزی که داشتیم متوجه شدیم باید جلوی تاکتیک‌های تاجیکستان را بگیریم. تا دقیقه آخر یک موقعیت هم به حریف ندادیم. بازهم از فیفا خواهش می کنم به فکر این جوان‌ها باشد. وجود فیفا به خاطر این بچه‌ها هست.

گفتنی است فیفا طی تصمیمی عجیب مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان در سال ۲۰۲۱ را به ۲ سال بعد موکول کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha