سرمایه‌گذاری صنعتی در یزد ۴۵ درصد افزایش یافت

یزد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان یزد میزان سرمایه گذاری صنعتی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ را ۱۴ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ ‌درصد رشد دارد.

در گزارش روزیکشنبه روابط عمومی سازمان صمت یزد به ایرنا، محمدرضا علمدار یزدی افزود:  این میزان سرمایه گذاری برای ۲ هزار و  ۵۲۹ نفر اشتغال ایجاد می کند و  در این مدت ۲۲۵ فقره پروانه بهره برداری نیز برای واحدهای صنعتی استان صادر شد.

وی با بیان اینکه یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی ، واقع شدن در مرکز کشور و برخورداری از مسیر ارتباط ریلی ، زمینی  و هوایی  بسیار مناسب و داشتن مردمانی کارآفرین ،خلاق، آینده نگر و قناعت پیشه به بهشت سرمایه گذاری ایران معروف است ، تصریح کرد: ۴۲۰ قلم کالای تولیدی استان به ۹۳ کشور جهان صادر می‌شود.

علمدار یزدی ادامه داد: افزون بر ۸۰۰ نوع کالا در واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی استان یزد تولید می‌شود. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن یزد فعالیت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha