شمار مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید

تهران- ایرنا- تعداد مبتلایان تایید شده به کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان نوع جدید ویروس کرونا در این کشور که ۵۰۱.V۲ نام دارد، مسری تر است و به سرعت در بسیاری از مناطق شایع شده است.

سیریل راماپوسا رییس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار جلسه اضطراری شورای فرماندهی ویروس کرونا شد.

این هشدار در حالی اعلام شد که کره جنوبی جدیدترین کشور است که موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را که گمان می رود منشا آن از انگلیس باشد، شناسایی کرده است.

با توجه به این که ظرفیت بیمارستان های آفریقای جنوبی برای پذیرش بیمار رو به اتمام است و در حال حاضر نشانه ای از اوج گرفتن ویروس جدید وجود ندارد، رییس جمهوری آفریقای جنوبی تصمیم گرفته است که بازگشت به تدابیر محدودکننده را برای کاهش سرعت گسترش این بیماری اعلام کند.  

انگلیس روز ۱۴ دسامبر  (٢۴ آذر)، گونه جدیدی از ویروس کرونا را به نام  VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱  شناسایی کرد که گفته می شود ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های این ویروس مسری است.

اما گونه جدید کشف شده در آفریقای جنوبی موسوم به ۵۰۱.V۲،  بیش از گونه انگلیسی دچار جهش شده و اکنون ویروس غالب این کشور محسوب می‌شود.

سومین گونه از این ویروس نیز با عنوان P۶۸۱H در نیجریه شناسایی شده است. نوع جهش این ویروس با ۲ گونه قبلی متفاوت است و ظاهرا سرعت انتشار آن نیز از این گونه های جدید دیگر کمتر است.

با وجود این هیچ‌یک از گونه‌های جدید مرگ بارتر از گونه‌های قبلی نبوده و هنوز مقاومت آنها در برابر واکسن مشخص نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha