اخبار پلیس تهران؛ از پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف تا دستگیری زوج سارق

تهران- ایرنا- پلیس تهران اعلام کرد: با تلاش ماموران نظارت بر اماکن عمومی پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی از ۲۹۰ واحد صنفی در محدوده بازار تهران بازدید و ۱۷ واحد صنفی متخلف با دستور قضائی پلمب شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه پلیس تهران، ماموران نظارت بر اماکن عمومی پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روز گذشته از ۲۹۰ واحد صنفی بازدید و به ۱۸متصدی متخلف واحدهای صنفی اخطار کتبی داده شد.

بنا بر این گزارش، با هماهنگی های قضائی ۱۷واحدصنفی که بدون توجه به پروتکل های بهداشتی سلامت جامعه را به خطر انداخته بودند، پلمب شدند.

در این طرح به ۷۵ نفر از کسانی که بدون ماسک در این واحد های صنفی حضور داشته تذکر لسانی استفاده از ماسک ارائه شد.

دستگیری زورگیر خشن بلافاصله پس از زورگیری 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک زورگیر خشن بلافاصله پس از زورگیری خبر داد و گفت: متهم به ۵۰ فقره زورگیری معترف شد.  

 سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح این خبر بیان داشت: ساعت ۱۳:۳۰ ششم دی ماه جاری ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در حال گشت زنی در محدوده خیابان گلستان بودند که دستگیری ۲ زورگیر از طریق سامانه پلیس به آنان اعلام و به سرعت در نشانی اعلامی حاضر شدند.

وی عنوان کرد: شاکی که خانمی جوان بود به ماموران اظهار داشت، ترک نشین موتورسیکلت با تهدید سلاح سرد ۲ دستگاه گوشی ام را سرقت و با زدن ضربه ای به دستم به سرعت از محل گریخت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه این عمل سارقان موجب مصدومیت مال باخته شده، ابراز داشت: بلافاصله تیم گشت انتظامی کلانتری به محل  اعزام و طرح مهار سارقان را عملیاتی کرده و به تعقیب آنان پرداختند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با مشاهده موتورسواران، ماموران کلانتری دستور توقف موتورسیکلت را اعلام ولی متهمان برای رهایی از قانون بدون توجه به فرمان های پلیسی به فرارشان ادامه دادند.

وی افزود: با نزدیک شدن تیم کلانتری به موتورسواران، سارقان با افزایش سرعت سعی در فرار داشتند که تعادل موتورسیکلت از دستشان خارج و به زمین خوردند.

موقوفه ای با اشاره به اینکه در عملیات دستگیری راکب موتورسیکلت دستگیر ولی ترک نشین از محل متواری شد، افزود: در بازرسی بدنی از موتورسوار ۲ گوشی مال باخته کشف و متهم به کلانتری انتقال یافت.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در کلانتری به ۵۰ فقره زورگیری با همکاری همدستش اعتراف و اظهار کرد: با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می کردند.

وی با اشاره به اینکه کشف جزئیات پرونده ادامه دارد، افزود: مال باختگانی که در این محدوده و  به این شیوه از آنان زورگیری شده می توانند به کلانتری جنت آباد مراجعه و شکایت خود را پیگیری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطر نشان کرد: پلیس با اقتدار و جدیت با افراد هنجارشکن برخورد و در اسرع وقت متهمان را برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

کشف یک میلیارد تومانی سرقت منزل 

 رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند پنج نفره سارقان حرفه ای منزل خبر داد و گفت: متهمان به ۱۵ فقره سرقت به ارزش یک میلیارد تومانی معترف شدند.  

 سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان بیان داشت: از  مهر ماه امسال چند فقره سرقت مشابه در محدوده پایگاه ششم پلیس آگاهی اتفاق افتاد که در بررسی های اولیه مشخص شد که سرقت ها توسط تعدادی افراد حرفه ای با همکاری یکدیگر به وقوع پیوسته است.

وی عنوان کرد: در بررسی های محلی مشخص شد که سارقان ۵ تن بوده و چهره تعدادی از سارقان نیز در صحنه های سرقت شناسایی شده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه ۴ تن از سارقان در تهران و یک نفر از آنان در کرج شناسایی شد،  ابراز داشت: در ۵ عملیات مستقل و منسجم با هماهنگی های قضائی هر ۵ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از این مکان ها تعدادی اموال مسروقه کشف و متهمان به ناچار به جرایم ارتکابی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بررسی های پلیسی به ۱۵ فقره سرقت در سه ماه اخیر معترف شدند، تصریح کرد: متهمان اظهار داشتند، سرقت ها در محله های نیروی هوایی، بلوار ابوذر و خیابان نبرد با همراهی و همدستی یکدیگر انجام داده و بیش از یک میلیارد تومانی از منازل شهروندان سرقت شده است.

کشف ۷۰فقره سرقت لوازم خودرو 

رئیس کلانتری ۱۳۷ نصر پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق حرفه ای لوازم خودرو و کشف ۷۰فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ ابراهیم قاضی پور در  این باره بیان داشت: با وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در محدوده کلانتری ۱۳۷ نصر بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران کلانتری قرار گرفت و ماموران با حضور در محل های سرقت موفق شدند، سارقان را که دو مرد جوان بودند، شناسایی کنند.

وی  عنوان کرد:  با شناسایی چهره سارقان، هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و مشخص شد که سارقان پس از سرقت لوازم خودرو، اموال سرقتی را به مالخری در همان محله مخفیگاهشان می فروشند.

رئیس کلانتری ۱۳۷ نصر با اشاره به اینکه مخفیگاه مالخر اموال سرقتی نیز شناسایی شد و با هماهنگی های قضائی تیم علمیات کلانتری برای دستگیری متهمان اقدام کردند، افزود: هر سه متهم  در عملیات های مستقل دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی اموال سرقتی کشف شد.

قاضی پور  تصریح کرد: سارقان در تحقیقات مقدماتی به بیش از ۷۰ فقره سرقت لاستیک خودرو به همراه رینگ اعتراف و با دستور قضائی هر سه متهمان برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

رئیس کلانتری ۱۳۷ نصر با بیان اینکه تحقیقات از متهم کماکان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی  تهران ادامه دارد از شکات و مال باختگان خواست تا برای طرح شکایت و یا پیگیری پرونده های خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دستگیری زوج سارق منزل

 رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از کشف ۵۰۰ میلیون تومانی اموال مسروقه خبر داد و گفت: در این رابطه زوج سارق دستگیر شدند.

 سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان بیان داشت: بیست و دوم آذر ماه پرونده ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۲۸ تهران نو تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد:  شاکی اظهار داشت، بیستم آذر ماه حدود ساعت ۱۷۳۰ منزل خود را واقع در خیابان امام حسین، ترک کردم و پس از چند ساعت  به محل سکونتم مراجعه متوجه شدم سارق یا سارقان با تخریب درب ورودی ساختمان مقادیر زیادی طلا به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت : در تحقیقات محلی  مشخص شد که زن و مردی جوان در صحنه سرقت حضور دارند که با رصد های اطلاعاتی چهره سارقان شناسایی و مشخص شد که این زن و مرد رابطه  خویشاوندی با شاکی دارند.  

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی هویت سارقان هر دو متهم را در یک عملیات پلیسی  دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال مسروقه کشف  و متهمان پلیس آگاهی انتقال یافتند.

سرهنگ کارآگاه کنجوریان با اشاره به اینکه متهمان علت سرقت را تامین هزینه مصرف مواد مخدر اعلام کردند، افزود: اموال مکشوف تحویل مال باخته شد و  متهمان با صدور قرار مناسب روانه زندان  شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha