۸ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84164983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع ترکیه: آنکارا به تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام می گذارد

تهران - ایرنا - وزیر دفاع ترکیه در دیدار همتای عراقی خود گفت: آنکارا به وحدت سیاسی و تمامیت ارضی همه کشورهای همسایه از جمله عراق احترام می گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) در دیدار با «جمعه عناد» همتای عراقی خود اطمینان داد که عزم نیروهای ترکیه برای حمایت از امنیت شهروندان و مرزهای کشور و از بین بردن تروریسم است.    

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اضافه کرد در این دیدار که در مقر وزارت دفاع ترکیه برگزار شد، طرفین درباره مبارزه با تروریسم و ​​موضوعات منطقه‌ای مورد علاقه بین دو طرف بحث و تبادل نظر کردند. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه این دیدار قبل از نشست دوجانبه هیات‌های دو کشور برگزار شد. 

وزیر دفاع ترکیه با تقدیر از هماهنگی انجام شده بین دولتهای ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم بر اهمیت ادامه آن تاکید کرد. 

 «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق ۲۸ آذر در سفر به آنکارا درباره پرونده‌های مختلف از جمله نفوذ تروریستها از مرزها و عملیات نظامی مرتبط با آن با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت و گو کرد.  

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اردوغان درباره امنیت مرزی و تروریسم سخن گفت و تاکید کرد که موضع عراق در خصوص رد هرگونه اقدامات خصمانه علیه ترکیه از سوی گروه‌های تروریستی واضح است. 

پس از گذشت تنها یک روز از سفر نخست‌وزیر عراق به ترکیه، منابع خبری عراقی از حمله جنگنده‌ها و واحد توپخانه ارتش ترکیه به شماری از روستاهای استان «دهوک» در اقلیم کردستان این کشور خبر دادند.  

مناطق مرزی عراق با ترکیه همواره شاهد حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به بهانه حملات به عناصر گروه «پ. ک. ک» است. 

مسئولان و دولت عراق تاکنون بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha