۹ دی ۱۳۹۹، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84165288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله خاتمی : ۹ دی حماسه بیعت با ولایت و نظام اسلامی بود

رشت – ایرنا – امام جمعه موقت تهران و عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بیعت وفادارانه از جمله ویژگی های مهم حماسه نهم دی است، گفت: این روز در حقیقت حماسه بیعت مردم با ولایت، ارزش ها و نظام اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی " روز بصیرت و میثاق با ولایت"در رشت اظهار داشت: مسئله ولایت ستون استوار انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم با تمام وجودشان نقش ولایت فقیه را در استواری جامعه لمس کرده اند، اظهار داشت: فتنه گران در فتنه سال ۸۸ مقابله با اصل ولایت را هدف قرار داده بودند، و مردم این ها را دیدند و وارد صحنه شدند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطر نشان کرد: ماندگاری ۴۰ سال انقلاب اسلامی مدیون ولایت است، اگر مدیریت ولایت فقیه نبود، انقلاب ما امروزاینگونه تنومند و پابرجا نبود هر کدام از توطئه هایی که در این ۴۰ علیه این نظام و ملت صورت گرفت،  می توانست نظامی را براندازد، بوش در خاطرات خود نوشته چندین بار تا مرز حمله به ایران پیش رفته اما سید نگذاشت.

وی ظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی مرگ روزانه یک هزار نفر در کشور ایران به دلیل بیماری کووید ۱۹ را پیش بینی کرده بود، مقام معظم رهبری مسئولان ستاد ملی کرونا را جمع کردند و فرمودند که قرارگاه تشکیل دهند و فرماندهی قرارگاه نیز سخنگو داشته باشد که این مهم نشانگر شیوه مدیریت اصولی ایشان است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: طرح شهید سلیمانی بسیار اثر گذار بود و موجب شد بسیجیان وارد میدان شوند و خوشحال شدم که وزیر بهداشت از بسیجیان در اجرای این طرح قدردانی کرد، انشاء الله این هماهنگی جواب خواهد داد. همه این اقدامات، تنها گوشه ای از مدیریت مقام معظم رهبری است.

وی با تشریح چهار ویژگی مهم دیگر حماسه ۹ دی اظهار داشت: حماسه فاطمی یعنی حماسه دفاع از ولایت از دیگر ویژگی های حماسه نهم دی بود، در این روز شعار این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده در سراسر ایران طنین انداز شد، کسی به مردم این شعار را نیاموخته بود،  بلکه از جان برخواسته شد.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: حماسه فاطمی به ملت الهام داد که فرزند حضرت فاطمه (س) تنها نماند و همین گونه هم شد که این حضور، مایه سرافرازی این امت شد که مانند برخی از همراهان سست عنصر حضرت علی (ه) عمل نکردند.

آیت الله خاتمی،  حماسه عاشورایی و حسینی را از دیگر ویژگی های حماسه نهم دی عنوان کرد و افزود: در این حماسه مردم بی صبرانه و بدون تردید به صحنه آمدند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه حماسه حضور از دیگر ویژگی های مهم ۹ دی است، اظهار داشت: بی تردید حضور در حماسه نهم دی از مصادیق امر جامع بود، به تحقیق، هیچ چیزی به جز مردم و حضور مردمی نمی توانست بساط فتنه گران را جمع کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بصیرت و دشمن شناسی و اقدام به موقع از دیگر ویژگی های مهم نهم دی بود، یادآور شد: مردم فهمیدند که دشمن، ولایت ستیزی را پیشه خود ساخته است از این رو ملت  در راهپیمایی نهم دی تنها دو عکس یعنی امام راحل و مقام معظم رهبری را در دست داشتند.

وی خاطر نشان کرد: دنیای استکبار به این فتنه و فتنه گران امیدها داشت که بتوانند به گونه ای به نظام آسیب برسانند اما نتوانستند از اینرو بلافاصله بعد از فتنه و ناکام ماندن فتنه گران، تحریم ایران آغاز شد، تحریمی که اوباما گفته بود در یکصد سال اخیر بی سابقه است، تحریمی وحشیانه و ضد انسانی که ادامه هم دارد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در نهم دی بساط شیطانی را جمع کرد، ادامه داد: حماسه حضور همچنان ضرورت انقلاب است، افتخار می کنیم که بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، انقلابیون یعنی عموم مردم در صحنه بوده و از انقلابشان حفاظت می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: ویروس کرونا جلوی بسیاری از ابراز ارادت ها را به انقلاب اسلامی گرفت اما دشمنان بدانند این مانع که از بین برود مردم ما در حماسه هایشان همان حماسه سازان نهم دی هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، محبوب و امام دل هاست، ببینید که یک سربازش شهید سلیمانی با دل ها چه کرده، سالگرد تجلیل از او سالگردی از جنس سرباز حضرت اباعبدالله (ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha