مراکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی گشایش یافت

تهران- ایرنا- ۸ مرکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز سه شنبه با حضور سعداله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی، کوروش پرند رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اساتید و مدیران این دانشگاه برگزار شد،  مرکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی  افتتاح شد.

این مراکز نوآوری در پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی و دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و ادیان،‌ مهندسی و علوم کامپیوتر،‌ علوم تربیتی و روانشناسی، علوم زمین، معماری و شهرسازی و دانشکده مهندسی برق گشایش یافتند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم از ساختمان در دست احداث برج نوآوری دانشگاه، پروژه‌های فناوری در حوزه لیزر، فتونیک، شتاب دهنده و گیاهان دارویی، مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری و دستاوردهای واحدهای فناور و نمایشگاه فناوری دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد. 

پارک دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک پارک جامع دانشگاهی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیش از ۴۲۷۰ متر مربع از فضای مرکز رشد و پارک به استقرار واحدهای فناور اختصاص داده شده است. 

۱۷ شرکت پیش رشد و ۳۱ شرکت رشدی در مرکز رشد، ۴ شتاب دهنده  و ۱۵ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند که از این تعداد۱۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و ۷ شرکت دانش بنیان در پارک حضور دارند و به این ترتیب زمینه ۲۴۳ اشتغال در پارک علم و فناوری و ۲۰۰  اشتغال در مرکز رشد فراهم شده است.

همچنین ۶۰ تیم نوآوری در مراکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی استقرار دارند. 

بر اساس کارکردها و مأموریت‌های اصلی پارک، محور برنامه‌های پارک و مرکز رشد در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل فرهنگ سازی و ترویج نوآوری در دانشگاه، آموزش و توانمند سازی اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه  و ایجاد، توسعه و پایدارسازی کسب و کارها دانش بنیان و خلاق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha