توسعه تولید واکسن کرونا در کشور با سه روش موجود در دنیا

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درخصوص تزریق انسانی اولین نمونه واکسن کرونا تولید کشور، گفت: در تلاش هستیم واکسن‌های تولید شده برای کرونا توسط محققان کشور را با هر سه روشی که در حال حاضر در دنیا استفاده می شود، توسعه دهیم.

 به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح هشت مرکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران،درباره در خصوص تلاش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید واکسن کرونا افزود: قرار شده است اطلاعات مربوط به تولید واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت اعلام شود. در حال حاضر ۶ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید واکسن‌ کرونا در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن‌ کرونا در دنیا با سه روش تولید می‌شود، ادامه داد: امروز یکی از واکسن‌های تولید شده مورد حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تزریق انسانی شد. در تلاش هستیم واکسن‌های تولید شده از هر سه روش را توسعه دهیم.

جهت گیری دانشگاه ها تغییر یافته است 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جهت گیری‌های دانشگاه‌ها تغییر یافته است، افزود: در حال حاضر دانشگاه به محلی برای توسعه فناوری تبدیل شده و جایی است که تکنولوژی و نوآوری در آن زاده می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در  دانشگاه‌ها مدل مناسبی برای تجاری سازی نوآوری ها پیاده سازی شده است. شرکت‌های دانش بنیان در حال توسعه فناوری و محققان نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

ستاری ادامه داد: این روند وظیفه ما را برای حمایت‌های بیشتر از زیست بوم ایجاد شده سنگین‌تر خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه علوم انسانی، بیان کرد: توسعه علوم انسانی یکی از موضوعاتی است که به طور جدی پیگیر آن هستیم و در حال حاضر اکثر شرکت‌های فعال در حوزه علوم انسانی دانش بنیان هستند.

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha