اعتبارات عمرانی تهران متناسب با درآمدهای آن نیست

تهران- ایرنا- معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: با وجود آنکه استان تهران رتبه نخست وصول درآمدها را در بین کل استان‌های کشور دارد، از نظر اعتباری و سهم از بودجه عمومی در جایگاه سوم و از نظر بودجه عمرانی در جایگاه دهم قرار گرفته است.

امیرعباس رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تهران بیشترین درآمدهای وصولی را در میان استان‌های کشور دارد، افزود: در سال ۹۸، ۵۲ درصد درآمدهای استانی کشور را تهران وصول کرد و در سال ۹۹ عدد مصوب معادل ۴۹ درصد درآمدهای وصولی استان‌ها است.

وی با بیان اینکه از سهمیه مصوب ۹ ماهه سال جاری، ۱۱۰ درصد تحقق یافته است، اظهار داشت: تهران در بحث وصول درآمدهای استانی رتبه نخست کشور را دارد و سایر استان‌ها با اختلاف قابل توجهی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رضازاده خاطر نشان کرد: به همان مقدار که در استان درآمد کسب می کنیم، بهتر است متناسب با آن از بودجه عمومی به استان اختصاص یابد، به عبارت دیگر در راستای افزایش انگیزه استان‌ها جهت تحقق هرچه بیشتر درآمدهای استانی، نظام درآمد- هزینه بار دیگر احیا شود.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران ادامه داد: بیشترین سهم اعتبارات هزینه ای صرف تامین حقوق و دستمزد کارکنان دولت می‌شود.

رضازاده بیان کرد: در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای که مهمترین ابزار عمران و آبادانی کشور است، تهران رتبه دهم را در کشور دارد.  

رضازاده افزود: به جز درآمدهای استانی مبالغ قابل توجهی از درآمدهای ملی هم در استان تهران وصول می‌شود مانند درآمدهای گمرکی که اگرچه توسط دستگاه های استانی وصول می شود اما جزء درآمدهای استانی لحاظ نمی شود هرچند که برای تحقق این نوع درآمدها از امکانات و بودجه استان استفاده می‌شود.

رضازاده اعلام کرد: چنانچه  این درآمدها نیز جزء درآمدهای استانی لحاظ شود، رقم درآمدهایی که در استان تهران محقق می‌شود سهم عمده ای از کل درآمدهای کشور به‌خصوص در بحث درآمدهای مالیاتی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha