همرزم شهید: سردار سلیمانی مکتب امام خمینی(ره) را احیا کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و از همرزمان سردار سلیمانی، گفت: مکتب شخصیتی و اخلاقی شهید حاج قاسم سلیمانی برگرفته از آموزه های ناب اسلامی است و رمز محبوبیت و موفقیت سردار در این است که ایشان مکتبی را احیا کرد که امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بود.

سردار مهدی ظفری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه سیره شخصیتی ، اخلاقی و مدیریتی سردار سلیمانی نشات گرفته از مکتب امام راحل است، اظهار داشت:  دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزوی می‌بایست مرام و اندیشه سردار سلیمانی را با هدف کشف ویژگی های ناب و ناشناخته شخصیتی ایشان مورد تحقیق و پژوهش قرار دهند.

وی افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی علاوه بر برخورداری از ویژگی هایی نظیر اخلاص و  دوری از قشری نگری، هدف از شکل گیری انقلاب اسلامی را تشکیل حکومت جهانی می‌دانست و براین باور بود که هدف اصلی انقلاب اسلامی، تشکیل یک حکومت جهانی است.

سردار ظفری ادامه داد: شهید سلیمانی فرمایشات امام راحل مبنی بر لزوم تشکیل یک حکومت جهانی به عنوان هدف غایی انقلاب و جمهوری اسلامی را به خوبی درک کرده و باور داشت و برهمین اساس رویکرد راهبردهای مدیریتی ایشان، جهانی بود به نحوی که تشکیل محور مقاومت را می توان برگرفته از همین اندیشه و باور دانست.

وی با اشاره به اقدامات موثر  سردار سلیمانی در تشکیل گروههای مقاومت برای حراست و پاسداشت از ارزش های اسلامی، گفت: هیچ فرمانده نظامی حتی در صورت داشتن برتری نسبت به دشمن نمی تواند نتیجه عملیات را پیش بینی کند، اما سردار سلیمانی به دلیل برخورداری از توانمندی و قابلیت های ویژه و منحصربفرد، با قاطعیت پایان حیات داعش را اعلام کرد که همگان شاهد تحقق این مهم بودند.

سردار ظفری با بیان اینکه نگاه شهید سلیمانی به مردم قشری نبود، افزود: ریسک پذیری و شجاعت در عرصه مدیریت و فرماندهی از ویژگی های برجسته شخصیت حاج قاسم بود و همواره مردم را محرم و صاحب اصلی انقلاب و کشور می دانست و همواره تاکید داشت که همه داشته هایش متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی هیچ گاه قائل به تفکر خودی و غیرخودی در سطح جامعه و کشور نبود، تصریح کرد: ایشان همواره تاکید می کرد که «فکر نکنید افرادی که دچار انحراف می شوند از ما جدا هستند و ما وظیفه ای در قبال آنها نداریم».

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: بیان کرد: آرمان شهید سلیمانی شهادت در راه خدا و خدمت به مردم بود و تاکید می کرد که در هر پست و مقامی که هستیم باید بهترین عملکرد را در راستای انجام وظیفه و خدمت به مردم و کشور داشته باشیم.

همرزم شهید سلیمانی تاکید کرد: شناخت ابعاد شخصیتی، رفتاری و وجودی سردار سلیمانی نیازمند کار علمی، تحقیقاتی و پژوهشی است تا بتوانیم رمز و راز موفقیت و محبوبیت کم نظیر و خیره کننده ایشان را به عنوان «سردار دلها» درک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha