۵۵ واحد تولیدی و صنفی متخلف در همدان به مرجع قضایی معرفی شد

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان از شناسایی و معرفی ۵۵ واحد تولیدی و صنفی استان به دلیل تولید و توزیع محصولات غیراستاندارد، به مراجع قضایی خبر داد.

محمد مددی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۰ واحد تولیدی متخلف در بخش مصالح ساختمانی به ویژه بتن آماده، چینی آلات بهداشتی و لوله‌های پلی اتیلن که از قوانین و مقررات استاندارد سرپیچی کرده اند از ابتدای سال جاری تاکنون به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

او اضافه کرد: پروانه استاندارد این واحدها به دلایلی مختلف ابطال و یا تعلیق شده و یا بدون اخذ پروانه، محصول یا خدماتی را تولید و ارائه می کردند که براساس ماده ۱۵ قانون توسعه و تقویت استاندارد این کار جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: پیش از معرفی به مراجع قضایی به این دسته از واحدها اخطار و تذکرهای لازم داده می شود که بیشتر آنها تمکین کرده و برای رفع نواقص موجود همکاری می‌کنند اما تعدادی نیز تمایلی برای اصلاح و بهبود اوضاع ندارند که با آنها برخورد قانونی می‌شود.

به گفته مددی، پروانه کاربرد نشان استاندارد سه سال اعتبار دارد و پس از انقضای این مدت تولید کالاهای مشمول پروانه مذکور باید متوقف شود و یا نسبت به تمدید پروانه اقدام کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه این کالاها وارد بازار هدف شود احتمال ضرر و زیان برای جامعه مصرف کنندگان وجود دارد از این رو به شدت توسط بازرسان استاندارد کنترل و نظارت می‌شود. 

 مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: علاوه بر واحدهای تولیدی متخلف، ۲۵ واحد صنفی در استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند که محصولاتی بدون نشان استاندارد را توزیع می‌کردند. 

۶۷۰ محصول تولیدی در استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha