دشمن به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات مردم در فضای مجازی است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کمرنگ کردن اعتقاد به ولایت و سایر مسایل دینی، عرفی و اخلاقی از مواردی است که دشمن پیگیرانه در فضای مجازی در حال انجام آن است و حوزه‌ها باید نسبت به این موارد آگاه باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در دیدار با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران مکتب الزهرا(س) یزد با اشاره به اهمیت توجه به مسئله اخلاق و تربیت افزود: طلبه‌ها باید به اندازه‌ای آگاه شوند و بصیرت پیدا کنند که بتوانند این مسایل را به جامعه نیز منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه قبول حاکمیت خدا، شناخت فطرت الهی، آشنایی با دستورات دینی، بندگی خدا و قدم در مسیر تعالی از مواردی است که جوانان ما باید به سمت آن هدایت شوند ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند القاء شبهه کند و در مواردی این القائات موثر می‌افتد که لازم است پیشگیری لازم با بصیرت‌افزایی، دورنگری، امید به آینده و تقوا انجام شود.

امام جمعه یزد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه بیان کرد: این شرایط ممکن است در خانواده‌ها تنش و در آنها نا امیدی ایجاد کند که طلبه‌ها در این شرایط وظیفه دارند روحیه توکل و امید را در مردم و خانواده‌ها تقویت کنند.

ناصری با بیان اینکه در این شرایط مطالعه روانشناسی اسلامی ضرورت دارد و طلاب باید با مطالعه کافی در این زمینه، روحیه امید را در مردم احیا و روحیه توکل را در مردم پررنگ کنند گفت: تواضع و فروتنی نسبت به همه مردم جزو  ضروریات یک طلبه است .

هم‌اکنون حدود پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۴۰ مدرسه علوم دینی در ۱۰ شهرستان استان یزد تحصیل می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha