۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1010
کد خبر: 84167299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۷۹ بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند

کاشان- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

به گزارش ایرنا، مریم امیدی روز چهارشنبه با بیان اینکه ۲۶ نفر از مجموع بیماران حاد تنفسی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته موردی از بستری جدید در آران و بیدگل ثبت شد و ۱۳ بیمار ۹ تا ۸۲ سال با علایم کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کاشان پذیرش و بستری شدند.

وی ادامه داد: اکنون ۲۴ نفر از بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های کاشان و ۲ نفر نیز آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ثبت ۳۱ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۲ هزار و ۸۵۸ نفر رسید.

امیدی افزود: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۱۵ هزار و ۲۴۶ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

به گفته وی، هشت هزار و سه بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در آران و بیدگل ثبت نشد، گفت: یک مرد ۸۴ ساله در این مدت در مرکزهای درمانی شهرستان کاشان به علت ابتلا به بیمار کووید ۱۹ حاد تنفسی جان باخت.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان نارنجی و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha