دامپزشکی خراسان شمالی۷۰ پرونده محموله غیرمجاز را قضایی کرد

بجنورد-ایرنا- سرپرست دامپزشکی خراسان شمالی گفت: امسال ۷۰ فقره پرونده برخورد با محموله‌های غیرمجاز و قاچاق در استان به مراجع قضایی ارسال و این پرونده‌ها هم‌اکنون در دست بررسی است.  

رضا رحیمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده های تخلف شامل مواردی چون هزار و ۲۱۹ راس دام سبک و ۸۴ راس دام سنگین غیرمجاز و  ۱۵۶ راس دام سبک قاچاق است.  

وی افزود: در این مدت  ۱۲۵ تن نهاده و خوراک غیرمجاز و ۱۹ تن نهاده قاچاق، هزار و ۵۱۰ قلم داروی غیرمجاز و سه هزار و ۹۱۳ قلم داروی قاچاق، ۳۶ تن تخم مرغ، ۴۵ تن شیر خام و ۲۰ تن گوشت سفید و قرمز غیرمجاز کشف شده است.

سرپرست دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال بیش از پنج هزار دستگاه خودرو در پست قرنطینه دامی چمن بید کنترل و بازرسی و در این مدت ۳۳ دستگاه خودرو متخلف به دادگاه معرفی شده است.  

وی گفت: در این مدت مجوز بهداشتی و قرنطینه ای برای ۶ هزار و ۷۷۰ راس دام سنگین، ۴۷۸ هزار و ۲۴۱ راس دام سبک و بیش از پنج میلیون و ۷۵۴ هزار قطعه مرغ زنده برای ورود و خروج به استان صادر شده است.  

رحیمی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال گواهی بهداشتی حمل برای ۲۹ هزار و ۳۰۰ کندوی زنبور عسل، ۴۳ هزار کیلوگرم عسل و ۹۵ هزار و ۸۴۹ جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شده است.

وی گفت: امسال  ۵۷ هزار و ۱۴۱ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، ۲۲۴ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۱ تن گوشت مرغ تازه و منجمد با مجوزهای بهداشتی به سایر نقاط حمل شده است.

سرپرست دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال بیش از ۱۵ هزار تن شیر خام با مجوز حمل بهداشتی از استان خارج شده است.  

خراسان شمالی قطب دامپروری است و در آن، حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha