۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84169053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز جمعه در استان کردستان برگزار نمی‌شود

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶
کد خبر: 84169053
نماز جمعه در استان کردستان برگزار نمی‌شود

سنندج - ایرنا - سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: با توجه به زرد بودن استان از لحاظ شیوع کرونا، این هفته نماز جمعه در شهرها و روستاها برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید عسگری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دستور العمل ستاد کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و با توجه به اینکه وضعیت کل استان در حال حاضر زرد است لذا نماز جمعه این هفته در شهرها و روستاهای کردستان برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت زرد بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا به معنای کاهش گردش ویروس است و در صورت افزایش تجمع‌ها و عدم رعایت نکات بهداشتی احتمال افزایش شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: امیدواریم با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی اقشار جامعه شاهد از بین رفتن و ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و بازگشت زندگی به شرایط عادی باشیم.

در حال حاضر شهرهای استان کردستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.
هم اکنون ۱۵۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر در سنندج، ۱۸ نفر در سقز، ۶ نفر در مریوان، ۱۴ نفر در قروه، ۱۲ نفر در کامیاران، ۱۱ نفر در بانه، ۶ نفر در بیجار، ۵ نفر در دیواندره و ۲ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر پنجشنبه ۱۱ دی در مجموع ۶ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۱۲۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha