تقوا و تواضع رمز ماندگاری شهیدان است

گنبدکاووس - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه گنبدکاووس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: دلیل ماندگاری شهداء در اذهان مردم ایران تقوا، تواضع و اخلاص آنان است.

حجت الاسلام روح‌الله رجنی پنجشنبه شب در یادواره شهدای ۱۲ دی ۵۷ گنبدکاووس که در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد اظهار داشت: شهیدان در کنار تواضع و اخلاص، برای تحقق و دفاع از آرمان‌های انقلاب صبر و استقامت داشتند.

وی، انقلابی‌گری و تبعیت از ولایت فقیه را دیگر ویژگی‌ شاخص شهیدان دانست و افزود: مجموعه این ویژگی‌ها در سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حد اعلی وجود داشت و همین عوامل این سردار بزرگ سپاه اسلام را در دل همه ملت ایران و سایر ملت‌های مظلوم و آزادیخواهان جهان ماندگار کرد.

حجت الاسلام رجنی اضافه کرد: پیام شهیدان به همه گروه‌های مردم، ایستادن روی آرمان‌ها و صبر و استقامت برای دفاع از آنها در برابر سنگ اندازی‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان است و ملت ایران نیز در ۴۲ سال گذشته به پیام شهدا عمل کردند.

به گزارش ایرنا، شهیدان "علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی" روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله ماموران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی نظامیان شد.

جوانان گنبدی به گمان پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید یا زخمی کردند.

همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز مردم و مسوولان ۲ شهرستان برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی مسوولان گنبدکاووس در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد، علاوه بر تلاوت قرآن یکی از مداحان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مداحی پرداخت.

شهرستان گنبدکاووس با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت از شروع انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۵۲۰ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha