۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84169242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گلستان اهدا شد

گرگان - ایرنا - نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان توسط معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان اهدا شد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان روز جمعه به ایرنا گفت: این تسهیلات یک‌میلیارد ریالی شب گذشته در اختیار یکی از شرکت های دانش بنیان استان قرار گرفت.

مهدی غفاری بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گلستان مهرماه امسال با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با سرمایه اولیه‌ای ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شده بود.

وی اظهار داشت: مجوز فعالیت این صندوق هفته گذشته پس از بازدید مجازی ناظران کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صادر گردید.

وی همچنین از بازدید شب گذشته غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و گفت: در این بازدید روند فعالیت ها، تولیدات و برخی مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

وی به فعالیت های این پارک به خصوص پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: استان گلستان به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه ۲۰ کشور دارد اما از نظر فعالیت در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا متناسب با واحدهای تولیدی جزو ۶ پارک برتر ایران است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: هشت واحد تولیدی مستقر در پارک علم و فن آوری گلستان در تولید ماسک، تجهیزات الکترونیکی، محصولات آرایشی بهداشتی و شیمیایی مبارزه با کرونا فعال هستند.

غفاری اظهار داشت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ تعداد ۸۶ نفر در مجموعه های علمی - تولیدی این پارک شاغل بودند که این آمار سال گذشته به ۱۲۶ و اکنون به بیش از ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی اکنون ۱۴۶ واحد فناوری در استان گلستان فعال هستند،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha