حاج قاسم از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده می‌کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس "مدیریت جهادی بدون شعار" را از خصوصیات سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: حاج قاسم با مردم صادق بود و با تمام وجود از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده می‌کرد.

«مجتبی یوسفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: برای همه آزاده‌های دنیا باور این موضوع که حاج قاسم دیگر نیست در واقع سخت است. البته اگر وی شهید نمی‌شد در حق این بزرگ مرد اجحاف بود و همه دیدیم که زمانی هم که به شهادت رسید در ایران، عراق، ‌سوریه و بسیاری از کشورها مردم از صمیم قلب و بدون وابستگی به جریانان سیاسی، نگران بودند و دلسوزی کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم در پی آرامش و امنیت مردم ایران، عراق، سوریه و منطقه بود و در این راه تلاش کرد برای همین در زمان شهادت همه ملت‌های منطقه در فقدان وی اشک ریختند.

وی "مدیریت جهادی بدون شعار" را از خصوصیات سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: حاج قاسم با مردم صادق بود و در  جایگاهی که داشت کم هزینه و پرفایده بود و با تمام وجود از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم اقدام می‌کرد.

یوسفی با یادآوری یکی از جملات سردار شهید سلیمانی مبنی بر اینکه فرصتی که در تهدید است در شرایط عادی وجود ندارد، گفت: رژیم‌های مستکبر و ملعون آمریکا و اسرائیل که شعار دموکراسی غرب را یدک می‌کشند از داعش حمایت کرده و نشان دادند که حامی تروریسم به ویژه تروریسم دولتی هستند. ولی شهید حاج قاسم سلیمانی مقابل همه آنها ایستاد و این تهدید را به فرصت عظمت ایران اسلامی تبدیل کرد.

وی ادامه داد:‌ رییس جمهوری آمریکا، مقام دولتی جمهوری اسلامی و کشور عراق را ترور کرد و با افتخار نیز به این ترور اذعان و افتخار کرد. در حالی که هر دوی این عزیزان جایگاه دیپلماتیک داشتند.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: دیگر رویکرد حاج قاسم برای تبدیل تهدید به فرصت، وحدتی بود که این شهید بزرگوار بین اقوام شیعه و سنی و عشایر مختلف ایجاد کرد. علاوه براین حاج قاسم مرد میدان بود او در همان جایی استراحت می‌کرد که سربازش استراحت می‌کردند و در همان نقطه‌ای می جنگید که سربازانش می‌جنگیدند.

یوسفی افزود: حاج قاسم با صداقتی که داشت به دنبال وحدت بین اقوام و گروه‌های مختلف بود. او مخالف دوقطبی سازی و مسائل سیاسی بود. بلکه اصلاح ساختار انجام داد و همانطور که حرف زد عمل کرد تا سردار دل‌ها شد. امروز هم باید ادامه دهنده حاج قاسم سلیمانی باشیم و برای حل مشکلات کشور باید اصلاح ساختار انجام دهیم.

نماینده مردم اهواز دومین خصوصیت سردار شهید سلیمانی را اعتماد به جوانان عنوان کرد و گفت: همین خصوصیت بود که به این شهید کمک کرد معادلات استکبار را برای ایجاد جنگ جهانی به هم بریزد. سردار سلیمانی از همان مردم منطقه کمک گرفت و بسیاری از قالب‌های موجود را بر هم ریخت و در قلوب مردم حاکم شد.

 سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب گفت: حاج قاسم هیچ گاه اجازه نداد برای اهدافی مردم تقسیم بندی شوند. به عبارتی او اینگونه نبود که در داخل مردم را بر اساس جناح‌بندی سیاسی تقسیم کند و در خارج از کشور گرفتار ادبیات تفرقه افکنانه شود.

وی افزود: حاج قاسم از خود و خانواده اش زد و در سن بازنشستگی آسایش را از خود گرفت و کیلومترها دورتر از خاک وطن برای حل مشکلات مردم و حفظ جان و ناموس آنها از جان گذشت.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی یادآور شد: سردار سلیمانی مقابل تروریسم ایستاد و آمریکا با شهادت سردار سلیمانی ماهیت تروریستی و ضد مردمی بودن خود را کاملا نشان داد و ثابت کرد که در راستای استقلال و آزادی ایران تلاش می‌کنند، دشمن هستند.

سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید سپاه قدس و «ابوالمهدی المهندس» جانشین نیروی مردمی الحشد الشعبی عراق به همراه هشت تن از همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در  فرودگاه بین المللی بغداد هدف پهپادهای آمریکایی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha