۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84170776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردیس شهید سلیمانی در مشهد رونمایی شد

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84170776
سردیس شهید سلیمانی در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- همزمان با سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی روز شنبه طی مراسمی از سردیس این سردار بزرگ در مشهد رونمایی شد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: ساخت آثار هنری زمانبر است و این سردیس با کیفیت خوبی ساخته شده است.

محمد محسن مصحفی افزود: تلاش می‌شود در مبلمان شهری فرهنگ شهید و شهادت گنجانده شود.

وی ادامه داد: پارسال ١٠ سردیس شهدا در مشهد نصب شد و امسال نیز سردیس های شهدا و مفاخر شهر رونمایی می شود.

معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی نه تنها امنیت ایران بلکه امنیت جهان را حفظ کرد.

سرگرد پاسدار محمد حسین زاده افزود: ترامپ فکر می‌کرد محور مقاومت را شکسته است اما نمی‌دانست شعله مقاومت را در دل آزادگان جهان شعله ور کرده ‌است.
وی ادامه داد: شهید ابومهدی مهندس نیز بر گردن ما حق دارد و باید پل یا معبری نیز در این شهر به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی  شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: باید از اقداماتی از قبیل نامگذاری و نمادسازی فراتر رویم و شیوه و سیره این سردار بزرگ را عملی نموده و ترویج دهیم.
احسان اصولی افزود: در مراسم تشییع پیکر این سردار شهید، حماسه بی نظیر یکدلی توسط مردم رقم خورد، باید نگاه هم افزا توام با همدلی در بین مردم و تحکیم وحدت در کشور را تقویت کنیم.

سردیس شهید سردار سلیمانی، در میدان جمهوری اسلامی، ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی نصب شده است. ارتفاع این اثر یک متر و ٦٠ سانتیمتر است و توسط مرتضی دستجردی مجسمه ساز مشهدی، از جنس فایبرگلاس در مدت چهار ماه ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha