نماینده تهران: بزرگداشت سردار سلیمانی تجلیل از ارزشهاست

بجنورد _ ایرنا_ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجلیل از سردار شهید سلیمانی، بزرگداشت سلسله‌ای از ارزشها است که باید با نعمت‌شناسی نسبت به آن شکرگزار بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز شنبه  در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اسفراین با اشاره به ویژگی شخصیتی سردار سلیمانی، اظهار داشت: حمایت از ولایت و امامت در سخنان، رفتار، نگرش و جهاد سردار سلیمانی موج می زد و وی جامع این صفات بود.
وی افزود: فلسفه تجلیل و بزرگداشت ها، قدردانی از کسی است که عمری را برای دفاع از امنیت و ارزشهای این ملت جهاد کرد و سرانجام جانش را بر سر این عقیده و آرمان گذاشت.

وی از سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی تمام عیار یاد کرد و با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ و ارزشهای ایثار، شهادت، غیرت و مجاهدت به نسل آینده، گفت: او به عنوان قهرمان الگوی نسل جوان است و در این راه استادان دانشگاه ها و بزرگان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج که با جوانان کار می کند، باید برای معرفی این الگوی کامل تلاش بسیاری بکنند.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به ویژگی ممتاز شخصیتی سردار سلیمانی گفت: بهترین توصیف از شخصیت سردار سلیمانی را در سخنان رهبری می توان یافت که این شهید والامقام سالها به طور مستقیم با معظم له کار می کرد و ایشان نخستین ویژگی این شهید را «شجاعت» عنوان کردند که هم شجاع و هم باتدبیر بود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود : سردار سلیمانی متشرعی جنگاور بود که بسیار بر حدود شرعی تاکید داشت و به شدت انقلابی و به دور از ریا و تظاهر برای خدا کار می کرد و شوق شهادت داشت.
حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: اخلاص، قاطعیت در برابر مستکبران و تکلیف محوری از دیگر ویژگی های مهم سردار سلیمانی بود که در مکتب اسلام و امام خمینی (ره) کسب کرده بود و به آنها عمل کرد.
وی افزود: زمانی که داعش و حامیانشان به منطقه آمده بودند تا اسلام را نابود کنند او با تمام وجودش در برابر همه آنها ایستادگی کرد و در واقع به این سخن حضرت امام (ره) که فرموده بودند « هرگاه دشمن بخواهد در برابر دین ما بایستد، در برابر دنیای آنان خواهیم ایستاد» عمل کرد.
رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با اشاره به توصیف حضرت امام از اسلام آمریکایی که جامعیت ندارد و اسلام ظاهری است، گفت: بزرگترین خیانت داعش، آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه ای آنان به اسلام، این بود که اسلام را به ترور، قتل و غارت متهم کردند.
حجت الاسلام تقوی گفت: بسیج جهان اسلام باید در فکر حکومت بزرگ جهانی باشد و این امر شدنی است زیرا بسیج منحصر به ایران اسلامی نیست و باید هسته های مقاومت را در همه مناطق جهان به وجود آورده و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
وی افزود: یکی از کسانی به این خواسته امام خمینی(ره) جامه عمل پوشاند سردار سلیمانی بود که توانست با جمع کردن و گرده زدن جوانانی از افغانستان، پاکستان، عراق و لبنان به همدیگر، یک ارتش در مقابل داعش ایجاد کرد که خود در خط مقدم این مبارزه بود.
این نماینده مجلس از ویژگی های مکتب حضرت امام (ره) اعتماد نکردن به دشمن برشمرد و گفت: شهید سلیمانی نه شرقی بود و نه غربی، بلکه ولایی و اسلامی بود.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه دشمن گمان می کرد با شهادت سردار سلیمانی منطقه تخلیه می شود، افزود: سردار سلیمانی یک مکتب، منطبق با مکتب ولایت و امامت است که اندیشه های رهبری و امام را پیاده کرد و ما وظیفه داریم از این خون ها حفاظت کنیم و راه سردار سلیمانی را محکم و قوی ادامه دهیم.

وی افرود: بیش از ۴۰ سال است که مردم مقاومت کرده اند و پشت سر رهبری ایستاده اند و امروز نیز فشارها بر کشور زیاد است و دشمن با تمام وجود برای زمین گیر کردن کشور تلاش می کند و البته در این عرصه موفق نبوده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha