۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84171091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 84171091
هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هوای بجنورد مرکز استان روز یکشنبه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان است.

مهدی اله پور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز شاخص کیفیت هوا در بجنورد نزدیک به ناسالم برای تمام گروه ها رسید، دیروز هم شاخص کیفیت هوا در این شهر ۱۱۵ و روز جمعه ۱۱۶ گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: دیشب برای ساعاتی، شاخص کیفیت هوا برای تمام گروه ها ناسالم شد، امروز هم این شاخص ۱۴۱ است.  

وی با بیان اینکه وارونگی دما سبب افزایش غلظت آلاینده ها شده است گفت: با توجه به پدیده وارونگی دمایی و پایداری هوا، کیفیت هوا دیروز و امروز ناسالم برای گروه های حساس بوده است.  

وی افزود: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.   

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دی ماه جاری هوای بجنورد در هفت روز سالم، سه روز پاک و سه روز ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است؛ هم اکنون در اطراف شهر بجنورد  شماری از واحدهای آلاینده نظیر سنگ شکن ها و کارخانه آسفالت فعال هستند.

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار این اداره کل مستقر است.

هواشناسی خراسان شمالی برای امروز و فردا، جوی پایدار برای استان پیش بینی کرده است.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha