عامل انسانی دلیل اصلی تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: با وجود کاهش ۲۱ درصدی تردد، افزایش جاده‌های چهاربانده، شدت و شکل تصادفات رانندگی، به نظر می‌رسد عامل انسانی دلیل بارز در تصادفات جاده‎ای استان است.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو  روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل افزود: بر اساس آمارها و نظرات کارشناسی ارائه شده از سوی پلیس راه استان، تخطی از سرعت مطمئنه و بی‌توجهی به جلو مهم‌ترین علت تصادفات در جاده‌ها است و این موضوع نیز تاثیر عامل انسانی را بیش از پیش بارزتر می‌کند.

وی فرهنگ‌سازی در خصوص رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین را ضروری دانست و بر فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدام انقلابی در خصوص چهارخطه کردن جاده‌های استان گفت: در ۲ سال گذشته استان دارای فقط ۵۰ کیلومتر جاده چهارخطه داشت ولی هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر جاده چهارخطه در حال اجرا است.

بهنامجو افزود: در خصوص چهارخطه کردن راه‌های شمال استان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و در آینده نزدیک چهارخطه کردن ۴۵ کیلومتر از جاده سربند به پارس‌آباد آغاز می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با تاکید بر تمهید اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل سرعت در راه‌های فرعی و روستایی خواستار اجرای سرعت‌گیر با لحاظ موارد ایمنی و قانونی برای کاهش سرعت و جلوگیری از بروز تصادفات شد.

استاندار اردبیل همچنین نظارت بر دوربین‌های ثبت تخلفات و رفع مشکلات و خرابی این دوربین‌ها برای کنترل سرعت رانندگان شد.

۱۶۷ نفر در تصادفات رانندگی استان اردبیل جان باختند

فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه از جان‌باختن ۱۶۷ نفر در جاده‌های استان در ۹ ماه سال جاری بر اثر تصادفات رانندگی خبر داد.

سیدمحمد صفوی افزود: از ۱۶۷ فوتی تصادفات جاده‌ای ۱۱۱ نفر با ۶۶ درصد در جاده‌های شمالی استان جان باخته‌اند و لازم است اقدامات جدی برای کاهش تلفات در این راه‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: ۱۹ درصد این تصادفات در راه‌های روستایی، ۱۶ درصد در راه‌های فرعی و ۱۴ درصد در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است و خودروهای سواری با ۷۳ درصد بیشترین تصادفات را در جاده‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

صفوی بیان کرد: ۵۱ درصد فوتی‌ها در سن ۲۱ تا ۴۰ سالگی بودند ، همچنین  ۸۵ نفر از فوتی‌ها سر صحنه تصادف، ۲ نفر در مسیر و ۸۱ نفر در بیمارستان ها فوت شده‌اند.

کاهش ۱۹درصدی تصادفات دورن شهری در استان 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه از کاهش ۱۹ درصدی فوتی تصادفات رانندگی در داخل شهرهای استان در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

سیدحجت فتاحی افزود: شهر اردبیل با ۴۶ درصد رتبه اول را در کاهش تلفات تصادفات درون شهری در سطح استان دارد.

 وی با اشاره به وجود ۳۸ نقطه حادثه‌خیز در استان خواستار اجرای برنامه‌های کوتاه مدت پیشنهاد شده برای رفع و یا کاهش این نقاط در استان شد.

فتاحی ضمن ارائه پیشنهاداتی برای تسریع در اجرا، این اقدامات را در صورت اجرا گامی مهم برای کنترل و کاهش حوادث و تصادفات درون شهری عنوان کرد.

وی راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، بررسی هسته مرکزی برای تدوین راهکارهای موقت کنترل ترافیک، انتقال پزشکان از هسته مرکزی شهر به مجتمع پزشکان در جنب بیمارستان امام خمینی (ره)، توجه به آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف در استان را از جمله این پیشنهادات ذکر کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha