عضو شورای شهر: جلسه فوری برای جلوگیری از آلودگی هوای تهران تشکیل شود

تهران- ایرنا- عضو شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت آلودگی هوای تهران از قوای مجریه و مقننه خواست که با تشکیل جلسه فوری و اتخاذ تصمیم سریع از پیامدهای ناشی از آلودگی هوای پایتخت و چالش‌هایی که می‌تواند برای سلامت شهروندان در پی داشته باشد، بکاهند.

به گزارش ایرنا، مجید فراهانی در نشست امروز /سه‌شنبه/ شورای شهر تهران،گفت: سالانه بسیاری بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و تنها طی هفته گذشته شاخص آلودگی هوا تهران هر روزه در وضعیت قرمز و بالای ۱۴۰ بوده است.

وی افزود: در حال حاضر این شاخص بر روی عدد ۱۵۲ قرار گرفته است و امروز و فردا احتمال رسیدن شاخص به بالای ۱۶۰ و شرایط بسیار خطرناک وجود دارد.

به گفته وی،  شرایط جدید همه آمارها نشان می دهد که سوخت مازوت در صنایع و نیروگاه های اطراف تهران از یک سو و گازوئیل در دیزل ها و کامیون های فرسوده جمعا نزدیک به ۶۰ درصد منبع حجم آلودگی هوای شهر و استان تهران است.

فراهانی با بیان اینکه مازوت آلوده ترین سوخت فسیلی میان تقطیر از نظر دی اکسید گوگرد و ذرات معلق است، گفت: مقدار سولفور موجود در گازوئیل بنا به گفته رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بیش از ۲۰ برابر مجاز و بالای ۱۰۰۰ است.

وی گفت: چگونه است که بنا به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون دادستان  بخشنامه کرده که مانع مصرف مازوت در نیروگاه ها نشوید؟

فراهانی از  آقای رئیسی؛ ریاست قوه قضائیه خواست با ورود به مسئله اجازه ندهند با حکم قاضی سلامت شهروندان به خطر بیافتد.

عضو شورای شهر تهران افزود: مدیریت کاهش آلودگی هوا امروز نیازمند جلسات اضطراری و فوری در سطح دولت و مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha