۲ هزار خانوار مددجوی کرمانشاهی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه با اشاره به امضا تفاهم‌نامه همکاری با استانداری کرمانشاه گفت: ۲ هزار خانوار مددجوی شهری و روستایی این استان تا پایان سال‌جاری به صورت رایگان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

محسن رخصی روز سه شنبه در مراسم اعطا تبلت به دانش آموزان زیرپوشش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: همچنین برای بیش هزار واحد مسکونی مددجویان به صورت رایگان سرویس بهداشتی و حمام احداث می شود.

رخصی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت دانش آموزان زیرپوشش اشاره کرد و گفت: ۲۳ هزار دانش آموز و یک هزار و ۴۶۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی زیرپوشش این نهاد در استان قرار دارند و از کمک هزینه تحصیلی بهره مند هستند.

وی از پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۲۳ دانش آموز مددجو در کنکور امسال موفق به پذیرش در دانشگاه‌های برتر کشوری شدند و ۴۶۰ دانش آموز هم در مدارس تیزهوشان، هیات امنایی و غیرانتفاعی با مساعدت آموزش و پرورش برای اعمال معافیت‌های شهریه به تحصیل مشغول هستند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون توانسته ایم ۵۰۰ دستگاه تبلت با کمک خیرین و استانداری کرمانشاه برای دانش آموزان زیرپوشش این نهاد تهیه کنیم که ارزش هر یک از آنها حدود چهار میلیون تومان است.

براساس اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه؛ اکنون تمام روستاهای این استان به تلفن ثابت، ۹۰ درصد روستاها به شبکه تلفن همراه و ۸۰ درصد نیز به اینترنت پرسرعت مجهز هستند.
بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط