سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان ۷۰ سانتی‌متر مربع کمتر از میانگین کشوری است.

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی که با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید افزود: سرانه مطلوب و استاندارد فضای آموزشی۸.۳ متر مربع و میانگین این سرانه ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز در کشور است اما میانگین سرانه آموزشی استان خراسان رضوی به رغم تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته ۴.۵ متر مربع است که نسبت به میانگین کشور ۷۰ سانتی مترمربع کمتر است.
وی ادامه داد: متاسفانه در شهر مشهد و به خصوص در حاشیه شهر با وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین، وضعیت سرانه فضای آموزشی بحرانی‌تر است و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲.۵ مترمربع است که حتما باید نسبت به این مناطق نگاه ویژه‌ای داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حاشیه شهر مشهد به ۲۸۶ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز است که برای ساخت این میزان فضا نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تامین شود.

معتمدیان افزود: برای احداث فضاهای آموزشی در حاشیه شهر مشهد از یک مدل مشارکتی بهره برده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت حداکثری دولت و تمامی نهادها بتوانیم در یک برنامه یک ساله شرایط حاشیه شهر مشهد را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۷۰۰ پروژه ساخت فضای آموزشی در حال احداث وجود دارد و حدود ۱۲۲ پروژه نیز به دلیل کمبود اعتبارات غیرفعال است و در تلاش هستیم تا آنها را نیز فعال کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: کلاس‌های درسِ ۱۷۰ مدرسه در استان در کانکس برگزار می‌شود که این موضوع در شان مردم استان امام مهربانی‌ها نیست همچنین ۱۴ هزار کلاس درس استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارد و به امید خدا با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی برای رفع این مشکلات گام برمی‌داریم.
در این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش و به صورت متمرکز ٧۴ پروژه آموزشی و پرورشی با ٨٩٣ کلاس درس در کشور با نام سردار شهید سلیمانی افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha