۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84175116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق مجدد خطوط کشتی رانی رو رو در بندرگاه انزلی

رشت - ایرنا - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رونق مجدد خطوط کشتیرانی رو رو در بندرگاه انزلی خبر داد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ کامیون توسط کشتی های رو رو در بندرگاه انزلی تخلیه شده اند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا آبایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در بندرگاه انزلی هستیم، تاکید کرد: برای توسعه صادرات از بنادر استان بدنبال استفاده از ظرفیت این کشتی ها در استان و کشور هستیم.
وی تصریح کرد : استان گیلان با رویکرد توسعه صادرات بویژه تولیدات داخلی و  کشاورزی بدنبال استفاده از ظرفیت کشتی های رو رو است تا محصولات کشاورزی، خودرو و  مانند آن را از کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات، قطر و عمان به کشورهای قزاقستان و روسیه و حتی ازبکستان و قرقیزستان ترانزیت کند.
وی افزود : چنانکه کشتی رورو که ۱۵ دی ماه به بندرگاه انزلی وارد شد ۸۰ کامیون ۴۰ تنی را در این بندرگاه تخلیه کرده است و برای اولین بار پس از حضور مجدد این کشتی ها در بندرگاه انزلی آماده بارگیری کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی است.  
آبایی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای ورود کامیون ها با بار و راننده به کشتی شده است، تصریح کرد: اقدامات مقدماتی برای جذب کامیون های حامل کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم شده و تلاش بر آن است از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره گیریم.  
وی مسیر این کشتی ها را ابتدا بندر کوریک قزاقزستان و سپس بنادر آستاراخان و علیا در روسیه عنوان و اظهار کرد : به همین منظور در صدد هستیم مسیر کالاهای صادراتی از  قزاقزستان و روسیه از ایران بگذرد.
وی تصریح کرد : همچنین تلاش بر آن است حضور این کشتی را به طور منظم در انزلی داشته باشیم تا در آینده ای نزدیک از کشتی های مجزا برای صدور کالا و بار به صورت مستقیم به کشوررهای روسیه و قزاقزستان استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد : اسکله های مجتمع بندری انزلی برای پهلودهی کشتی هایی تا عمق هفت متر مشکلی ندارد و با احداث اسکله های جدید محدودیتی برای ورود کشتی های جدید نخواهد بود.
بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.
بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha