رشد ۲۸ درصدی بازرسی از اصناف در سال ۹۹

تهران- ایرنا- معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف سراسر کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری دو میلیون و ۴۸۶ هزار و۸۹۴ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، بهنام نیک منش اظهار داشت: از میزان بازرسی های انجام شده تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان تشکیل شده  که مبالغ دریافتی نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۲۲ هزار و ۱۹۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.
نیک منش افزود: پس از بررسی ها و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۸۶ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ در ایران شیوع یافت و همسو با تعطیلی،  محدودیت هایی را به دنبال داشت و اصناف در این مدت در چهار گروه شغلی تقسیم شدند و اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند و تغییراتی نیز در دسته‌بندی‌های اصناف انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha