فاطمه مهاجرانی روز چهارشنبه در نشست مجمع خیران مدرسهساز استان یزد با بیان اینکه آموزش و پرورش موتور توسعه و مدرسه محل تربیت است، افزود: در ارتباط با محل استقرار مدارس، باید به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود، با رعایت ضوابط و اصول فنی مانند همجواری، ویژگیهای محیطی، شعاع دسترسی، اقلیم و ظرفیت توجه و زمین مناسب با توجه به این شاخص ها انتخاب شود.
وی طرح آجر به آجر را دیگر بسته تحولی سند بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: هدف اصلی ما در این طرح گسترش فرهنگ کار خیر و مشارکت در جامعه است و امیدواریم با تعامل مثلث طلایی که شامل آموزش و پرورش، مجمع خیرین و سازمان نوسازی است شاهد یک تحول متفاوت در زمینه تامین فضای آموزشی در کشور باشیم.
مهاجرانی یادآور شد: در صورتی که خیرین احساس کنند اقدامات آنها سریع به نتیجه می رسد، اعتماد آنان افزایش می یابد و با توجه به اینکه پویش های مدرسه سازی از ابزارهای توسعه فرهنگی است، با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، مشارکت خیران در این پویش ها اهمیت فراوانی دارد
وی همچنین در خصوص پویش "من مادرم، بچه های ایران فرزندان من" اضافه کرد: کار خیر باید از خانواده و با تربیت فرزندان مشارکت جو آغاز شود که این مهم در برخی کشورهای در قالب مشارکت کودکان در فعالیتهای اجتماعی دنبال می شود اما کشور ما به آن کمتر توجه شده است.
مهاجرانی افزود: استان یزد که انسانهای بزرگی چون فرخی یزدی و آیت الله خاتمی را تقدیم جامعه ایرانی کرده است در طول تاریخ منشا حرکت های ارشمندی در عرصه فرهنگی بوده و در ارتقا فرهنگ سهم بزرگی دارد.
افتتاح چند طرح آموزشی از برنامههای معاون سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در یزد است.
نظر شما