وزیر دفاع عراق: برای تامین امنیت مراکز دیپلماتیک تلاش می کنیم

بغداد – ایرنا- وزیر دفاع عراق با اشاره به اینکه عمر گروه تروریستی داعش به پایان رسیده است، گفت که نیروهای مسلح عراق برای تامین امنیت مراکز دیپلماتیک تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق درسخنانی مطبوعاتی تصریح کرد که گروه تروریستی داعش به استثنای برخی هسته های آن پایان یافته است.
وی افزود: تسلیحات و آموزش مهمترین چالش های نیروهای مسلح عراق هستند.
وزیر دفاع عراق ابراز عقیده کرد که کشورش همچنان نیازمند ائتلاف بین المللی برای حمایت از ارتش عراق است.

وی  افزود: ما برای تامین امنیت مراکز دیپلماتیک و تعقیب شلیک کنندگان موشک (به منطقه سبز بغداد) تلاش می کنیم.
جمعه عنان سعدون همچنین اظهار داشت : ما درباره حمله به منطقه سبز و مراکز دیپلماتیک هشدار می دهیم که ممکن است کشور را به جنگی داخلی سوق دهد که شهروندان عراقی قربانی آن خواهند بود. 
وی افزود: سران سیاسی باید منافع کشور را در اولویت اول خود قرار دهند.
وی افزود: برخی می خواهند ما را به یک برخورد مسلحانه بکشانند اما اجازه آن را نخواهیم داد. ارتش با چالش های زیادی روبرو است که مهمترین آنها تعقیب هسته های داعش و کمبود آموزش و ضعف دستگاه اطلاعات است.
منطقه «سبز» در مرکز بغداد که تعدادی از دفاتر و سازمان ها و آژانس های کشورهای خارجی و سفارت آمریکا و همچنین برخی ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد، به تازگی شاهد حمله ای راکتی بود و شلیک این راکت‌ها و واکنش سامانه‌های موشکی سفارت آمریکا به آن، مردم را نگران و هراسان کرد.
گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم و چنین اقداماتی در این برهه زمانی را حرکت مشکوک با هدف فتنه‌انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha