۵کوهنورد در زرین کوه دماوند نجات یافتند

تهران – ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند از نجات ۵ کوهنورد در زرین کوه این شهر خبر داد و گفت: حال عمومی همه کوهنوردان مساعد است.

مهدی حیدری روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: با توجه به مفقود شدن ۵ کوهنورد در محدوده زرین کوه شهرستان دماوند، تیم‌های عملیاتی برای جستجو به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این افراد به قصد کوهنوردی در محدوده زرین کوه گرفتار کولاک و شرایط نامساعد جوی شده و به سمت دریاچه تار حرکت کردند.

فرماندار دماوند تصریح کرد: پس از تلاش ۲۰ساعته عوامل فرمانداری دماوند، تیم امداد و نجات هلال احمر، هیئت کوهنوردی، اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری دهیاری چنارشرق، عملیات امداد و نجات با موفقیت انجام شد و کوهنوردان نجات یافتند.

خاطرنشان می شود شب گذشته پس از اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان تهران به مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند مبنی بر مفقودی ۵ نفر در محدوده زرین کوه، بلافاصله ۲ تیم جستجو و نجات در کوهستان از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند به همراه عوامل انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

در پی این حادثه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به تلاش امدادگران جمعیت برای یافتن کوهنوردان، از اعزام تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران با یک فروند بالگرد جهت تسریع در عملیات نجات به محل حادثه خبر داد.

شهرستان دماوند از شهرستان های شرق استان تهران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha