۲ تیم پزشکی به مناطق روستایی محروم مهاباد اعزام شدند

مهاباد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت: ۲ تیم پزشکی متخصص زنان و زایمان و پزشک عومی به مناسبت دهه "بصیرت و میثاق" به مناطق روستایی و محروم این شهرستان اعزام شدند.

سرهنگ علی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌ها برای ارایه خدمات پزشکی به روستای"باگردان" از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد اعزام شده و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه می‌کنند.

وی اضافه کرد: این ۲ تیم در مجموع خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشارخون و قندخون را به ۵۳ نفر از اهالی این روستا ارایه خواهند کرد.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی مهاباد در نیمه نخست امسال ۱۶ تیم پزشکی عمومی و متخصص را به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰ تیم دیگر را نیز به این مناطق اعزام کند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۸ اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارایه کردند.

امسال آیین‌های دهه "بصیرت و میثاق"  که از ۹ تا ۱۹ دیماه همزمان در سراسر کشور با شعار "بصیرت فاطمی، ولایت‌مداری و مقاومت علوی"برگزار می‌شود.

نواختن زنگ بصیرت در سامانه شاد، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان و جانبازان، عطر افشانی مزار شهدا، رزمایش کمک مومنانه، یادواره شهدا، اهدای خون، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم، توزیع ماسک رایگان در بازار، برگزاری میز خدمت و نمایشگاه جبهه مقاومت و اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  از جمله برنامه‌های این دهه در مهاباد است.

روستای "باگردان" در ۳۰ کیلومتری غرب مهاباد و در بخش خلیفان این شهرستان قرار دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha