۱۸ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۸
کد خبر: 84177002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عقب‌نشینی نامحسوس ارزش معاملات سهام در بورس مازندران

ساری - ایرنا - طی هفته جاری ارزش معاملاتی سهام معامله شده در بورس منطقه ای مازندران به سه هزارو ۲۷۶میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل عقب‌نشینی نامحسوس سه درصدی داشت.

به گزارش ایرنا ، فعالان بازار سرمایه هفته گذشته ۲۷۸ میلیون و ۴۳۷ هزار سهم به ارزش سه هزار و و ۳۷۹ میلیارد ریال معامله کردند، نشینی ۱۰۳ میلیارد ریالی داشتند.

علاوه بر کاهش نامحسوس ارزش معاملات در بازار بورس مازندران، این هفته تعداد سهام معامله شده بازار سرمایه استان نیز کاهش ۱۳ درصدی داشت و ۲۴۰ میلیون و ۸۲۶ هزارو ۱۰۸ سهم معامله شد. 

این هفته سهامداران مازندرانی استقبال بیشتری از فروش سهام داشتند و از کل ارزش معاملات هفتگی یکهزار و ۷۹۴ میلیارد ریال مربوط به فروش و همچنین یک هزارو ۴۸۱ میلیارد ریال خریداری شد که نسبت ۵۳ به ۴۷ درصد را نشان می دهد.

این هفته سهام شرکت های بنیادی جایی در بالای جدول معاملاتی استان نداشت و بیشترین سهام معامله شده نیز مربوط به شرکت های سرمایه گذاری بود.

سهام شرکت های سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، بانک گردشگری و همچنین هتل پارسیان کوثر اصفهان به ترتیب بیشترین ارزش معاملاتی این هفته بورس مازندران را به خود اختصاص دادند.

شاخص قیمت نیز که تا روز دوشنبه روند صعودی داشت ، به یکباره در ۲ روز پایانی هفته عقب‌گرد محسوس را تجربه کرد و در مجموع با کاهش هفتگی ۸۷ هزار و ۱۳۸ واحدی ، در قیمت یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۵۹ واحد متوقف شد.

در مجموع شاخص قیمت از ابتدای دی ماه با آغاز فصل سرما کاهش ۱۰۳ هزار واحدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحد اکنون در جایگاه فعلی ایستاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha