۱۸ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84177054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش حوادث گاز در استان سمنان با رعایت ایمنی ادامه یابد

سمنان- ایرنا- رییس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان سمنان گفت: فوت ناشی از گازگرفتگی و حوادث مربوط به گاز امسال در استان کاهش چشمگیر داشت و با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان باید ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل شیرپوری روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: حوادث منجر به فوت ۴۰ درصد و حوادث مربوط به گاز طبیعی ۱۰۰ درصد در سال ۹۹ در استان سمنان کاهش یافت.

رییس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان سمنان با گفت: هیچگونه حادثه ای مرتبط با گاز طبیعی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در استان ثبت نشد که این مساله کاهش ۱۰۰ درصدی حوادث را به نسبت سال گذشته در همین بازه زمانی نشان می دهد.

شیرپوری افزود: شرکت گاز استان سمنان با استفاده از ظرفیت رسانه ها، تولید و پخش برنامه‌های مختلف اجتماعی، ارائه نکات ایمنی در قالب مستندهای گزارشی، پویانمایی، پیام‌های صوتی و اخبار به منظور اطلاع رسانی فراگیر اقدام به فرهنگسازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی کرده و گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است.

وی در راستای آموزش نکات ایمنی که در زمان نشت گاز باید انجام شود، گفت: در صورتی که شهروندان متوجه نشت گاز شدند و احساس کردند فضای داخل خانه‌ از گاز پر شده است، ابتدا باید در و پنجره‌ها را باز کنند، از کشیدن سیگار و یا زدن کبریت و یا کلید برق و یا روشن کردن لوازم برقی خودداری کنند تا هیچ منبع قابل اشتعالی فعال نشود.

شیرپوری یادآور شد: شهروندان قبل از استفاده از بخاری باید از بازبودن مسیر دودکش مطمئن شوند و هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

رییس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان سمنان با تاکید بر اینکه کلاهک دودکش بخاری نیز به شکل دوره‌ای باید مورد بازدید قرار گیرد، گفت: باید بررسی شود که این کلاهک در جای خود قرار گرفته باشد و توسط باد و طوفان جابه‌جا نشده باشد.

وی افزود: در فصول سرد سال شاهد افزایش حوادث مربوط به گاز طبیعی هستیم که بیشتر ناشی از سهل انگاری و استفاده ناایمن از تجهیزات است.

رییس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان سمنان بیان کرد: رعایت مسایل ایمنی نیازمند همکاری شهروندان استان در استفاده درست از این نعمت خدادادی و انتخاب تجهیزات گازسوز استاندارد است.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۱ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اتمام گازرسانی در دهه فجر، ضریب نفوذ گاز در روستاها به ۹۲ درصد خواهد رسید.

طبق اعلام شرکت گاز استان سمنان، میزان مصرف روزانه گاز در استان اکنون هشت میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته در همین زمان هفت درصد افزایش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha