۱۹ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84177893
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد خراسان شمالی بیش از ۱۴ میلیارد ریال کمک موردی کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد در ۹ ماه امسال ۱۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال کمک موردی کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر افزایش دارد.

مجید الهی راد روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کمک ها بیشتر برای رفع مشکلات تحصیلی، لوازم ضروری منزل و معیشتی بوده است، اظهار داشت: این میزان کمک موردی بلاعوض بنابر نیاز به ۷ هزار و ۳۱۷ خانوار پرداخت شده است.

وی با اشاره نیازهای کنونی افراد نیازمند استان افزود: براساس نیازسنجی هایی که انجام شده است این نهاد هم اکنون نیازمند ۲ هزار و ۱۲ یخچال به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، هزار و ۷۰ فرش به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال و هزار و ۵۵ اجاق گاز به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال است.

الهی راد تامین تلویزیون برای خانوارهای نیازمند دارای دانش آموز ضروری دانست و تصریح کرد: اگرچه تاکنون ۱۳ هزار بسته کیف و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است ولی با توجه به نیازسنجی، هم اکنون نیازمند هزار و ۳۷۰ تلویزیون می باشیم تا دانش آموزان کم برخوردار بتوانند برنامه های درسی از این طریق پیگیری کنند.

وی با اشاره به بسته های تشویقی کارفرمایان در صورت کاریابی برای مددجویان اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان دوره آموزشی خودکفایی را گذراندند و ۲۶۲ مددجو نیز از طریق کارفرمایان فرصت کاری بدست آوردند.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: همچنین با توجه به تفاهم نامه این نهاد با شرکت آب و فاضلاب استان، ۳۵ فرزند مددجو در روستاهای شهرستان بجنورد به عنوان آبیار بکارگیری شدند.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دار

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha