۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84179215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزنامه پاکستانی: آمریکا به فکر علاج مشکلات خود باشد

اسلام‌آباد-ایرنا- روزنامه پرمخاطب«داون»پاکستان درواکنش به تحولات اخیر آمریکا و حمله به مراسم تایید پیروزی جو بایدن،نوشت: آمریکا اکنون به دنبال یافتن اقتدار اخلاقی خود است ولی بهتراست آمریکایی‌ها به جای دغدغه برای جهان به فکر علاج مشکلات خود باشند.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان داون روز شنبه در سرمقاله‌ای با عنوان «هرج و مرج در آمریکا» با اشاره به سخنان بلند پروازانه رهبران آمریکا اضافه کرد جامعه جهانی دیگر تحمل اظهارات رهبران این کشور را ندارد.

در ادامه این سرمقاله آمده است: زخم عمیق نهفته در درون بدنه آمریکا درحال چرکیدن شدن است. زخمی که بیانگر نفرت، خشم و جنگ طلبی می‌باشد. مانند همان نمایشی که ما در حمله شورشیان به ساختمان کنگره آمریکا مشاهده کردیم.

روزنامه داون نوشت: آمریکایی‌ها قبل از اینکه مدعی رسیدگی به مشکلات مردم سایر کشورهای جهان باشند .نخست باید به فکر علاج مشکلات سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی کشور خود باشند.

این روزنامه پرشمارگان پاکستان در ادامه اضافه کرد ترامپ عامل تشدید آشفتگی جامعه آمریکا طی چهار سال گذشته و بیماری‌هایی است که امروز مردم آن دچارش هستند، اقدامی که برای رئیس جمهوری منتخب آمریکا چالش است و باید ضمن تایید این بیماری نسبت به تشخیص و معالجه آن اقدام کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است بهبود وضعیت جامعه آمریکا پس از بحران های اخیر مدت ها طول می کشد این بحران ها برای بسیاری از کشورها چالش برانگیز شده است.

این روزنامه پاکستانی در ادامه نوشت:کودتایی در آمریکا رخ نداد اما این کشور آسیب دید و این ماجرا برای مدت‌ها در وجدان جمعی مردم آمریکا باقی خواهد ماند و آن‌ها به نسل آینده خود یادآوری می کنند که ارزش‌ها و اعتقادات دموکراسی در این کشور فنا شدنی است .

دولت پاکستان روز پنجشنبه گذشته به جوبایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: این کشور در حال رصد اوضاع آمریکاست و ابراز امیدواری کرد که  مسأله انتقال قدرت در این کشور حل شود.

چهارشنبه گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ، نشست مشترک کنگره به ریاست مایک پنس آغاز شد اما  حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره باعث ترس و وحشت نمایندگانی که در حال تائید آرای الکترال بودند، شد.

کنگره پس از خروج شورشیان که با حضور نیروهای گارد ملی آمریکا و پلیس فدرال به حالت عادی برگشت، نشست خود را در ساعت ۲۰ چهارشنبه شب به وقت محلی از سر گرفت.

بدین ترتیب، جو بایدن با وجود تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، با کسب ۳۰۶ رأی گزینشگران به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تأیید شد. ترامپ در عین حال که پذیرفت روز ۲۰ ژانویه برای انتقال قدرت به دولت جدید، کاخ سفید را ترک کند اما همچنان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری معترض است و آن را قبول ندارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha