۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84179295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های مجازی حوزه هنری اصفهان در پساکرونا ادامه دارد

اصفهان- ایرنا- معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان گفت: با توجه به فراهم شدن فرصت انجام امور در فضای مجازی به خاطر شیوه ویروس کرونا اجرای برنامه‌های این نهاد در پساکرونا با همین روش ادامه می یابد.

 حسین خالقی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با رویکردی که در دوره شیوع ویروس کرونا با اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی ایجاد شد تعداد و حضور فعال مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود ۲ ساله شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های حوزه هنری و جشنواره ها در قالب فضای مجازی اجرا شد که به این دلیل هم با استقبال تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان و هم امکان حضور سراسری علاقمندان در این برنامه‌ها مواجه شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان افزود: به جز برنامه‌های نمایشی و اجرای تئاتر ، تمامی برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری در قالب فضای مجازی برگزار شده است.

وی با اشاره به مطلوب شدن وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: در صورت صدور مجوز ستاد مقابله با کرونا، برگزاری نشست‌های تخصصی و اجرای تئاتر در استان از سَر گرفته و شروع می شود.

خالقی‌پور به جشنواره‌ها و برنامه‌های اجرا شده در حوزه هنری از ابتدای سال تاکنون اشاره  و اضاف کرد: در این مدت جشنواره شعر "دعوت از منجی" همزمان با میلاد امام زمان (عج)، جشنواره ملی "کروناآرت"و جشنواره شعرهای آیینی در مناسبتهای مختلف برگزار شد.

وی یادآور شد: برای دهه فجر برنامه‌های متعددی شامل رونمایی از ۲ کتاب "شهود زیبایی" و "فرکانس ۱۱۶۰ " و وُرک‌شاپ برای طراحی تمبر با محوریت انقلاب و دهه فجر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان افزود: اختتامیه جشنواره ملی حماسه گویان با محوریت دفاع مقدس که در ۲ بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی با ارسال بیش از ۸۰۰ اثر در مرحله داوری است، در ایام دهه فجر با معرفی ۲۰ نفر از برگزیدگان بخش دانش‌آموزی برگزار و برگزیدگان بخش بزرگسالان که رزمندگان و مرتبطان با دفاع مقدس هم در سال آینده معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی، برگزاری جشنواره سرود "هم‌آوا" را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری اصفهان در دهه فجر برشمرد و گفت: اختتامیه این جشنواره که شامل موضوعاتی از جمله شهادت سردار قاسم سلیمانی، شهدای هسته‌ای و مدح و منقبت رسول اکرم (ص)، دهه فجر و اصفهان شهر زیبای خداست در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

خالقی‌پور افزود: نمایشگاه عکس "همه هستیم" با انتشار فراخوان دعوت از عکاسان برای ارسال تصاویر ۴۰ سال راهپیمایی ۲۲ بهمن در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حوزه هنری اصفهان دارای یازده واحد هنری شامل مرکز آفرینشهای هنری ادبی، دفتر طنز، واحد نمایش، موسیقی، هنرهای تصویری، پژوهش، هنرهای تجسمی، گرافیک، خط و خوشنویسی، نقاشی و نگارگری، کاریکاتور و ادبیات پایداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha