۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 2155
کد خبر: 84179845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰۰ موسسه خیریه در ایام کرونا به مردم خدمات رسانی کردند

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: یکهزارو ۴۰۰ موسسه خیریه در ایام کرونا با جمع اوری کمک های خیرین به محرومین و مناطق کم برخوردار خدمات رسانی می کنند.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ روز یکشنبه در نشست با استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه حمایت از خانه ها و موسسات قرآنی در اولویت است، اظهارداشت: موسسات قرآنی با شیوع ویروس کرونا خدمات خوبی در موضوعات اجتماعی، فرهنگی واقتصادی در سطح کشور به مردم مناطق محروم ارائه دادند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ هزار موسسه و خانه قرآنی در کشور بیان کرد: درایام کرونا در این موسسات و خانه های قرآنی افراد زیادی در رده های سنی مختلف حضور یافته که علاوه بر آموزش قرآن و همچنن مسایل تربیتی،  اخلاقی و پرورشی در راستای کمک های نوع دوستانه نیز همکاری ویژه داشتند.

اخوان صباغ اظهارکرد: در روزهای کرونایی به جز این تعداد موسسه و خانه قرآنی، قشر زیادی از جامعه نیز همکاری داشتند.

وی در این نشست از پیگیری ها و حمایت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای اختصاص بودجه به دارالقرآن یاسوج و خانه های قرآن استا تشکر کرد.

اخوان صباغ  عنوان کرد: برای اختصاص بودجه به موسسات قرآنی، دارالقرآن ها و خانه های قرآن استان به ویژه مناطق روستایی و کم برخوردار تلاش می کنیم.

وی  افزود: باتوجه به ظرفیت های خوب از جمله نیروی انسانی توانمند، حافظان و قاریان قرآن که جزو استان های برتر است بصورت ویژه حمایت می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در استان احداث خواهد شد.

حسین کلانتری  با اشاره به جایگاه والای خانه ها و موسسات قرآنی، بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده از فضای مجازی می تواند در گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی موثر باشد.

وی تصریح کرد: موسسات قرآنی و سازمان تبلیغات با استفاده از فضای مجازی در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی در سطح استان بیش از پیش تلاش کنند.

کلانتری از مشارکت دارالقرآن ها و موسسات قرآنی در اجرای طرح کمک های مومنانه در شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان دارالقرآن کشور خبر داد و گفت: وام تسهیلات به خانه ها و موسسات قرآنی و دارلقرآن ها در دستور کار قرار دارد.

کلانتری حمایت از فعالیت های قرآنی و دارالقرآن ها را مهم و یکی از دغدغه های اصلی استانداری دانست.

استاندار از اختصاص پنج هزار جلد قرآن کریم از سوی استانداری و پنج هزار جلد از سوی سازمان دارالقرآن کشور به استان خبر داد و گفت: این تعداد طی تفاهم نامه ای در آینده نزدیک به استان اختصاص داده خواهد شد.

 کلانتری گفت: هم اکنون یک هزار و ۷۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح استان نیازمند کمک و حمایت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha