ابوالفضل یاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهندسان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان حوزه وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی های مختلف، تغییر مسیر خط آهن در شهر تاکستان را از حیث فنی و اقتصادی مناسب ندیدند و مردم فهیم این شهر نیز البته به نتیجه رسیده اند.
وی با بیان اینکه موضوع تغییر مسیر خط آهن تاکستان را باید پرونده بسته شده دانست، اظهار داشت: تفاهمی بین استانداری و وزارت راه و شهرسازی انجام شده تا به جای تغییر مسیر خط آهن، با ارایه مشوق هایی همچون تغییر کاربری و اصلاح طبقات پلاک های مسکونی و همچنین نصب دیواره های صوتی و صداگیر بتوان شرایط بهتری را برای زندگی ساکنان مجاور با خط آهن تاکستان فراهم کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین افزود: ۲ خطه کردن خط آهن قزوین-تاکستان-زنجان با قوت در دستور کار است.
استاندار قزوین نیز امسال در بازدید از خط آهن شهر تاکستان اعلام کرده بود، براساس بررسی ها و اعلام شرکت راه آهن امکان انتقال خط آهن و ایستگاه قطار از داخل به بیرون شهر تاکستان میسر و به صرفه نیست اما می توان با ساماندهی ایستگاه و ایجاد دیوارهای صوتی و بتنی به آرامش خاطر مجاوران آن کمک کرد.
وی همچنین گفته بود، خطوط اضافه و غیرضروری موجود در ایستگاه راه آهن تاکستان باید جمع آوری و به محل دورتری از شهر انتقال پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز آبان ماه امسال در بازدید از این خط آهن، خروج راهآهن از شهرها را کار اشتباهی دانست و گفت: سیاست ما در این بخش براساس شهرسازی غیرپایه است و باید به سازگاری شهر و راهآهن و خدمات متقابل این دو توجه داشته و به آن بپردازیم.
تاکستان بخشی از محل عبور خط آهن سراسری غرب به شرق کشور است.
پنج کیلومتر از راه آهن تهران-تبریز از قسمت های مرکزی شهر تاکستان عبور می کند.
نظر شما