روند افزایشی دما در آذربایجان‌غربی آغاز شده است

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از امروز، دوشنبه، روزانه یک درجه تا پایان هفته افزایش می یابد که این افزایش تا پنج درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برودت هوا و وارونگی دما علت اصلی انباشت آلاینده های جوی است که با ورود موج ضعیفی در روز چهارشنبه از شدت این آلاینده ها کاسته می شود.

وی اضافه کرد: علت اصلی افزایش آلاینده ها در نقاط پرتراکم و پرتردد شهری وجود امواج پرفشار، سکون و پایداری در جو آذربایجان غربی است که از ۲ هفته قبل ایجاد شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به هشدار سطح نارنجی که امروز دوشنبه اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی صادر شده، اظهار کرد: نوع مخاطره افزایش شدید غلظت و انباشت آلاینده‌ها در همه مناطق استان به ویژه شهرهای پرجمعیت است و اثر مخاطره پتانسیل افزایش شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

صابری توصیه کرد: شهروندان به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و کاهش آلاینده ها و عدم تردد غیرضروری سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی و نیز اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ماکو با دمای منفی ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود، گفت: در این مدت، دمای هوای ارومیه نیز به منفی هشت درجه سانتی گراد در سردترین ساعات رسید.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha