۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84183091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۴ ماموریت آتش‌نشانی در ماکو انجام شد

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 84183091
۲۸۴ ماموریت آتش‌نشانی در ماکو انجام شد

ارومیه - ایرنا - رییس ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، کارکنان این نهاد ۲۸۴ فقره ماموریت برای ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، مدیریت حوادث و مهار آتش‌سوزی انجام داده اند.

حامد محمدزاده روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۲ درصد از این عملیات‌ها مربوط به آتش‌سوزی و ۵۸ درصد مربوط به حوادث دیگر بود.

وی ادامه داد: عمده حوادث و آتش سوزی ها در واحد مسکونی، وسایل نقلیه، مزارع، اراضی کشاورزی، اراضی ملی، منابع طبیعی و باغ‌ها رخ داده‌است.

رییس ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ماکو اضافه کرد: پنج مورد خدمات آموزشی، چهار مورد مانور و هشت مورد همکاری با سایر نهاد از عملکرد ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی ماکو در این مدت بوده‌است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، آتش نشانان این شهرستان توانستند با حضور به موقع چندین حلقه مار سمی را که بر اثر گرمای هوا به منازل مسکونی و خودروها در مناطق شهری و روستایی هجوم آورده بودند، به دام بیندازند و پس از رفع خطر از مردم و اهالی در طبیعت رها کنند.

محمدزاده با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق و عملیات امداد و نجات در ایستگاه آتش نشانی ماکو افزود: سه ایستگاه آتش نشانی این شهرستان با کمترین امکانات و با ۲۲ نفر نیروی کار، مناطق شهری و بیش از ۸۰ روستای منطقه را پوشش می دهد.

** انفجار گاز در ماکو یک دستگاه واحد مسکونی را تخریب کرد

رییس ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی ماکو همچنین : بر اثر انفجار گاز در این شهرستان، نیمی از یک دستگاه واحد مسکونی تخریب شد و هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

محمدزاده اضافه کرد: این حادثه در منطقه شهرک ولیعصر این شهرستان به وقوع پیوست.

وی در ادامه با بیان اینکه به محض رسیدن گزارش انفجار به آتش نشانی خودروهای امدادی در محل مستقر شدند، افزود: با تحقیقات اولیه و بررسی موضوع با همکاری اداره گاز ماکو علت حادثه نشت گاز از شیلنگ یکی از بخاری های موجود در خانه تشخیص داده شد.

مسوول آتش نشانی ماکو با اشاره به اینکه در این حادثه یکی از طبقات منزل مسکونی بیش از ۵۰ درصد تخریب شد، اضافه کرد: شدت حادثه و انفجار به حدی بود که شیشه های منازل اطراف تا شعاع ۵۰ متری شکسته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته  است و تنها یک نفر دچار حادثه شده و به بیمارستان فجر ماکو انتقال یافت.

محمدزاده اضافه کرد: علت دقیق حادثه و میزان تخریب و خسارت به منزل مسکونی در دست بررسی است.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha