۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۱۶
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84184175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۳ هزار نفر از روستاییان اشنویه با خطرات مین آشنا شدند

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر اشنویه گفت: حدود سه هزار نفر از مرزنشین مناطق روستایی این شهرستان با خطرات مین‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به صورت چهره به چهره آشنا شدند.

فخرالدین مام‌علی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران هلال احمر با حضور در روستاهای "سوجه"، "بیمضرته"، "جبرییل‌آباد"، "گردکاشان" و "خانلر" ضمن آشناکردن چهره به چهره این روستاییان با خطرات مین و مهمات بجا مانده از جنگ تحمیلی، ۵۵۰ بسته و اقلام بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را نیز بین آنها توزیع کردند.

وی افزود: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده است و روستاییان ضمن فراگرفتن آموزش‌های لازم در خصوص مین و مهمات جنگی منفجر نشده با جلوگیری از شیوع کرونا نیز آشنا شدند.

رییس هلال احمر اشنویه با بیان اینکه برای آموزش ساکنان این روستاها ۶ تیم پنج نفره به آن عازم شدند افزود: در مرحله بعدی روستاهای "سبیان"، "دهگرجی"،" دورود" و "کانی‌رش" نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

‌مام‌علی افزود: پایگاه‌های مستقر در این روستاها توسط ادارات مرتبط مین‌روبی شده است ولی طبق اعلام صلیب سرخ جهانی امکان وجود مین در این مناطق همچنان به میزان ۲ تا پنج درصد وجود دارد که آگاه‌سازی مردم جهت جلوگیری از صدمات احتمالی ناشی از خطرات آن الزامی است.

مین‌های باقی مانده از هشت سال جنگ تحمیلی، یکی از جدی‌ترین مشکلات و خطراتی است که سلامت و اقتصاد مردم مناطق مرزنشین را تهدید می‌کند و به رغم تلاش‌های فراوان برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در کشور، مشکلات ناشی از وجود این مین‌ها در این مناطق ادامه دارد.

امسال یک شهروند اشنویه‌ای بر اثر انفجار مین جان خود را در این شهرستان از دست داد؛ اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و با ۲ کشور ترکیه و عراق هم‌مرز است.

آذربایجان‌غربی در هشت سال دفاع مقدس یکی از جبهه‌های فعال در جنگ با رژیم بعثی عراق و گروهک‌های ضدانقلاب بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha