۲۶ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۵
کد خبر: 84186166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت آزاد شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت گفت: با تخریب صد مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی منطقه آزاد گردید و به حالت اولیه بازگشت.

جمال فرامرزی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات، و به استناد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی، صد مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای آلوئک از توابع بخش شریف‌آباد پاکدشت تخریب شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز که عمدتا به شکل چهاردیواری و باغ در اراضی کشاورزی احداث شده، به صورت غیرمجاز از منابع کشاورزی و آب چاهی که برای توسعه کشاورزی ایجاد شده بود استفاده و خساراتی را به این حوزه وارد می‌کردند.

فرامرزی گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی و با حضور عوامل انتظامی تخریب و اراضی کشاورزی به حالت اولیه بازگشت.

فرامرزی به اجرای یک مورد حکم قطعی تخریب اشاره کرد و افزود: در پی شکایات مردمی به یک سوله ۱۴۰ متری در روستای حسین آباد، حکم قطعی آن صادر و مورد تخریب قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز و بهره برداری غیرقانونی از منابع و تصرف در اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد تیم‌های نظارتی به صورت مستمر از مناطق مختلف و اراضی کشاورزی بازدید و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

فرامرزی تصریح کرد: صاحبان اراضی و کشاورزان قبل از هرگونه اقدام و ساخت و سازی با مسئولین در جهاد کشاورزی مشورت کنند.

پاکدشت با ۲۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت و  ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha