۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84187465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح شهید سلیمانی با بیش از یک هزار گروه در کردستان تداوم دارد

سنندج - ایرنا - مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یک هزار و ۳۴۳ تیم در چهار محور  نظارتی، رهگیری، حمایتی و مراقبت در منزل با هدف مبارزه با بیماری کرونا در قالب اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن محمودی روز شنبه در گفت و گوی خبری با بیان اینکه  تعداد کل خانه بهداشت استان ۶۳۰ و تعداد پایگاه‌های سلامت ۱۱۹ مورد است اظهار داشت: تعداد مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۱۵۰ مرکز است که ۱۳ مرکز  جامع، فرایند جداسازی را انجام داده‌اند.

وی تعداد مراکز منتخب کووید ۱۹ در سطح استان را ۱۶ مرکز و مراکز منتخب موقت را ۵۲ مورد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد مراکز منتخب مجهز به تیم مراقبت در منزل ۶۸ مرکز و تعداد بیمارستان ارجاع تعیین شده برای بیماران این منطقه ۱۳ مورد است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه ۷۷ حوزه مقاومت بسیج برای طرح مذکور فعالیت دارند، افزود: ۶۵۴ پایگاه فعال بسیج در این زمینه مشارکت دارند و برای این طرح هفت اقامتگاه پیش بیمارستانی با ۴۰۸ تخت بیمارستانی در نظر گرفته شده است.

دکتر محمودی گفت: هم اکنون در این طرح یک هزار و ۷۱۸ نفر به تفکیک در رده شغلی بهداشت شامل پزشک، پرستار، ماما، مراقب سلامت، بیماری‌ها، محیط حرفه ای، کارشناس سلامت روان، کارشناس تغذیه و بهورز مشغول بکار هستند.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی به تفکیک رده شاغل در بخش بسیج شامل یک هزار و ۶۰ مورد شامل پزشک و پرستار و  ۳۳۵ نفر به تفکیک رده شاغل در بخش هلال احمر در اجرای این طرح یاریگر مدافعان سلامت هستند.

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت تعداد نیروی انسانی مردمی به تفکیک سمن ها شامل سفیر سلامت و رابط سلامت محله، افزود: در مجموع ۲ هزار و ۶۸۰ نفر به صورت تیم حمایتی در اجرای این طرح فعالیت دارند.

محمودی تعلق سازمانی نیروهای درگیر در طرح مذکور در تیم مراقبتی در بخش رهگیری را یک هزار و ۱۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۷۰ نفر به صورت  تعلق سازمانی نیروهای درگیر در طرح  تیم مراقبتی، مراقبت در منزل با دانشگاه همکاری دارند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تا کنون وضعیت ۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح بررسی شده و  تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که درمان دارویی گرفته و یا درمان دارویی نگرفته اند، سه هزار و ۶۲۰ نفر  است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده  در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر ‌شنبه ۲۷ دی ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و اتعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون یک هزار و ۴۵ نفر است.

در حال حاضر ۱۱۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰  نفر در سنندج، ۱۴ نفر در سقز، هفت  نفر در مریوان، چهار نفر در قروه، پنج نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در بانه، ۶ نفر در بیجار ، ۶ نفر در دیواندره، سه نفر در دهگلان و یک نفر سرآباد تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۳۳ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha