هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز آستارا از آموزش مجازی محروم هستند

آستارا - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: مشخصات ۱۶ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد موجود است اما هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به دلیل نبود زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی، از آموزش مجازی محروم هستند و به آنها درسنامه خودآموز ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد موسوی روز شنبه در جلسه مدیران که در آموزش و پرورش آستارا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: دسترسی به شبکه شاد در گرو تقویت زیرساخت های اینترنتی است و طبق رایزنی با اداره مخابرات، به زودی تعدادی دکل در برخی روستاها برای تقویت زیرساخت ها راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با تلاش مدیران، آموزگاران و راهبران آموزشی دانش آموزان ۲۱ مدرسه عشایری از درسنامه خودآموز و فیلم ‌های آموزشی قابل‌ استفاده در دستگاه ‌های نمایش خانگی بهره مند می شوند.

وی افزود: حدود هزار نفر از فرهنگیان آستارا در شاد عضو هستند و نحوه فعالیت آنها توسط کارشناسان رصد و آموزش ‌ها به صورت تصویری، صوتی و ویدویی ارائه می ‌شود.

موسوی گفت: نحوه استفاده از شبکه شاد به سواد اینترنتی خانواده ها و دانش آموزان بستگی دارد و قابلیت های این شبکه در مقایسه با سال قبل افزایش یافته و می تواند پاسخگوی نیاز دانش آموزان و مدارس باشد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا افزود: بسیاری از خانواده ها شبکه شاد را با نرم افزاهای تلگرام و واتساپ مقایسه می کنند اما این قیاس با توجه به عمر بالای نرم افزارهای قدیمی، درست نیست. 

۱۸ هزار دانش آموز (با احتساب ۸۰۰ پیش دبستانی) در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به تحصیل علم مشغول هستند و برای جلوگیری از شیوع کرونا، بسیاری از برنامه ها در فضای مجازی از جمله سامانه شاد اجرا می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha