۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84188142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ خبر زیست محیطی از اشنویه

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 84188142
۳ خبر زیست محیطی از اشنویه

مهاباد- ایرنا- رهاسازی یک بال پرنده شکاری سارگپه، صدور حکم سنگین برای شکارچیان کل و بز و شناسایی چهار شکارچی حرفه‌ای در منطقه آغبلاغ توسط یگان حفاظت محیط زیست، از جمله خبرهای زیست محیطی شهرستان اشنویه در هفته اخیر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک بال پرنده شکاری سارگپه پاکوتاه که توسط دوستداران محیط زیست برای مداوا به این اداره تحویل داده شده بود، پس از مداوا در یکی از زیستگاه‌های اصلی این شهرستان در دامن طبیعت رهاسازی شد.

کریم خضری افزود: این بهله سارگپه پا کوتاه که از ناحیه بال مصدوم شده‌ بود توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل اداره محیط زیست این شهرستان شد.

متخلفان شکار کل و بز با ۶۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند

وی اضافه کرد: پرونده سه نفر از شکارچیان حرفه‌ای کل و بز نیز پس از طی مراحل قانونی با صدور حکم برای متخلفان مختومه شد و برابر حکم صادره علاوه بر پنج سال حبس تعزیری از بابت خسارت وارده، آنها به پرداخت ۶۷۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

خضری ادامه داد: از این مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال وصول شده‌ است و مابقی نیز طی یک فقره چک به حساب جرایم ناشی از شکار و صید واریز می‌شود.

وی افزود: این شکارچیان از یکی از شهرهای همجوار در ارتفاعات حوزه این شهرستان اقدام به شکار سه راس کل و بز و دیگر وحوش کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند.

شناسایی چهار شکارچی غیرمجاز

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه در خصوص شناسایی شکارچیان متخلف در منطقه آغبلاغ نیز افزود: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شنیده شدن صدای تیر در ارتفاعات روستاهای "رشگند" و "علیان" یگان حفاظت محیط زیست در معیت نیروی انتظامی در محل حضور یافتند و تعداد چهار شکارچی متخلف را مورد تعقیب قرار دادند که اقدامات لازم پس از شناسایی شدن آنها صورت خواهد گرفت.

خضری با اشاره به وضعیت تنوع زیستی این شهرستان افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه، این اداره در تلاش است محدوده ۳۰ هزار هکتاری را تحت عنوان منطقه حفاظت شده موسوم به "هوارمامز" را ثبت کند که با به سرانجام رساندن این مهم و ارتقای وضعیت حفاظتی، می‌توان به پایداری و ثبات تنوع زیستی در این منطقه امیدوار بود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha