۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84188763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس اعلای شیعیان و جنبش امل لبنان تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کردند

تهران-ایرنا- مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل این کشور در بیانیه‌ای، تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا را محکوم کردند و آن را اقدامی خصمانه و خطرناک خواندند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه‌ای به تحریم آستان قدس رضوی و تولیت آن از سوی دولت ترامپ واکنش نشان داد.

مجلس اعلای شیعیان لبنان این تصمیم دولت آمریکا را یک رفتار خصمانه، خطرناک و  کم سابقه خواند که احساسات میلیون ها مسلمان را جریحه دار کرده است.

در این بیانیه از واشنگتن خواسته شده که از این رفتار خصمانه خود دست بردارد و اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی را لغو کند.

جنبش «امل» به ریاست نبیه بری نیز در بیانیه‌ای این تصمیم دولت ترامپ را محکوم و آن را اقدامی خصمانه و خطرناک علیه مقدسات خواند.

جنبش امل تأکید کرد که این تصمیم واشنگتن، توهین و تعرض به مقدسات دینی است که به دروغ در فهرست ترویسم قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده که این جسارت نسبت به مقدسات رفتاری بی‌سابقه، خطرناک و پرخاشگرانه نه تنها علیه مسلمانان، بلکه علیه همه ادیان توحیدی است، لذا بیداری همه ملت ها را می‌طلبد، زیرا این اقدام اهانت به همه اعتقادات دینی و تعرض به همه قوانین، آداب و رسوم و ارزش‌های انسانی است.

پیش از این، حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای تحریم آستان قدس رضوی را به شدت محکوم کرد و آن را اهانت به اسلام و مقدسات خواند.

دولت بحران زده و ناکام ترامپ در آخرین روزهای عمر خود نیز دست از سیاست شکست خورده همیشگی خود بر نداشت و اخیرا ۱۶ نهاد ایرانی از جمله شرکت هایی وابسته به آستان قدس رضوی را در لیست تحریمی خود قرار داد که با محکومیت شدید جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha