تحلیل «سرقت از برج» و بررسی آخرین وضعیت اصلاح لایحه بودجه در تلویزیون

تهران- ایرنا- تحلیل فیلم سینمایی سرقت از برج در «سینما حکمرانی»، تبیین ظهور از دیدگاه انقلاب اسلامی، میزبانی «دست در دست» از «سیاوش طهمورث» و بررسی آخرین وضعیت اصلاح لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق از جمله مهمترین برنامه‌های امروز در تلویزیون است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا فیلم سینمایی سرقت از برج به کارگردانی برت راتنر در قالب برنامه سینما حکمرانی تحلیل می شود.

محمدرضا حاجی، تهیه کننده مجموعه برنامه سینما حکمرانی گفت: این فیلم که امروز ساعت ۲۲:۱۹ دقیقه بخش هایی از آن پخش می شود، در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. ۲ سال بعد از آنکه زرنگهای بورس نیویورک، در بزرگترین بحران مالی قرن بیست ویکم، جیب کثیری از سهامداران را خالی کرده بودند.

حاجی گفت: داستان سرقت از برج از این قرار است که جاش، مدیر گرانترین برج نیویورک، تمام حقوق بازنشستگی کارکنانش را به آرتورشاو، ملقب به سلطان وال استریت داده تا برایشان سرمایه گذاری کند. شاو، در پنت هاوس برج، زندگی مجللی دارد اما بطور ناگهانی ، به جرم کلاهبرداری از سهامداران، بازداشت میشود و کارکنان برج میفهمند همه حقوق بازنشستگی شان دود شده است.

تهیه کننده برنامه سینما حکمرانی افزود: مهمترین نکته سرقت از برج، یادآوری مزایای حکمرانی بر پول ملی است. حکمرانی بر پول ملی یعنی دولت تعیین کند هر کدملی، چقدر تراکنش بانکی برایش متعارف است و جابجایی مبالغ بزرگ، با اطلاع و اجازه دولت مجاز باشد.سیاستی که خوشبختانه زیرساختهای آن در ایران امروز مهیاست و حکومت می تواند به راحتی کلاهبرداران، زمینخواران، قاچاقچیان، رانتخواران و دیگر سارقان را شناسایی کند.

تهیه کننده برنامه سینما حکمرانی افزود: فیلم سینمایی سرقت از برج، ۱۰ سال پیش ساخته شده است و اگر داستانش امروز اتفاق می افتاد، پلیس میتوانست با فناوریهای جدید ردگیری تراکنشهای بانکی، پولهای دزدیده شده توسط شاو را به راحتی ردگیری و پیداکند.

مجموعه برنامه سینما حکمرانی که اولین فصل آن در ۱۰ قسمت ساخته شده  کاری از گروه رونق تولید است و چهارشنبه ها حدود ساعت ۱۵: ۱۹ دقیقه از شبکه یک  پخش می شود.

ظهور از دیدگاه انقلاب اسلامی

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۳ بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ با موضوع تبیین و بررسی خودسازی از دیدگاه انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

عطر عاشقی این هفته از آستانه مقدس امامزاده هادی(ع) شهرری با حضور حجت الاسلام مصطفی کرمی کارشناس مذهبی تماشایی می شود. این برنامه قرار است خودسازی از دیدگاه انقلاب اسلامی را تبیین و بررسی نماید.

همچنین امیر نعیمی با نوای گرم و دلنشین به تلاوت زیارت آل یس برای حاضران و بینندگان می پردازد.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

ده نمکی قرنطینه شد

برنامه قرنطینه شبکه پنج سیما پنجشنبه ۲ بهمن ماه ساعت ۲۲ میزبان مسعود ده نمکی روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و کارگردان آثاری چون اخراجی ها، معراجی ها، رسوایی و ... می شود.

مسعود ده نمکی کارگردان مطرح سینما و تلویزیون ایران به قرنطینه می رود تا گپ و گفتی متفاوت با موضوع مدیریت بحران در جامعه داشته باشد.

گفتنی است به دلیل ضرورت توجه به مشکلات و مسائل روز جامعه با نگاه خاص و هنرمندانه، فصل دوم برنامه تلویزیونی قرنطینه با همکاری مشترک بسیج صداوسیما و گروه اجتماعی شبکه پنج هر پنج شنبه ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما پخش و روز بعد ساعت ۱۹ بازپخش خواهد شد.

این برنامه با اجرای امین زندگانی سعی می کند از دریچه طنز، به مسائل و موضوعات اجتماعی روز در کشور بپردازد.

منشی فرمانروا به شبکه پنج می آید

سینمایی منشی فرمانروا بامداد پنج شنبه ۲ بهمن ماه ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این سینمایی به کارگردانی هیونگ سونگ مون  محصول ۲۰۱۷ کره جنوبی در ژانرحادثه ای است.

منشی فرمانروا داستان فردی به نام «یون سئو» را روایت می کند. سئو مردی جوان و تحصیل کرده که به عنوان منشی و مورخ فرمانروا استخدام می شود. وی همواره کنار فرمانرواست و مسئول محافظت از جان ایشان است.

در طول فیلم خواهید دید اتفاقات مرموز و عجیبی رخ می دهد و ماموران مخفی فرمانروا به طرز مشکوکی کشته می شوند و ..

معاون وزیر ورزش و جوانان میهمان شبکه پنج می آید

برنامه ورزشگاه امشب ساعت ۲۱:۵۰ با هدف بررسی آخرین اتفاقات و حواشی ورزش کشور میزبان دکتر مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان است.

برنامه پیش روی ورزشگاه، همچنین به موضوعات پیرامون دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، نگاهی موشکافانه خواهد داشت و انتخابات فدراسیون فوتبال ایران را نیز بررسی خواهد کرد. این برنامه همچنین آخرین اخبار انتخابات فدراسیون فوتبال را بررسی و واکاوی می کند.

ورزشگاه به تهیه کنندگی پژمان ماندگاری با اجرای حافظ کاظم زاده چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۵۰ روی آنتن شبکه ۵ سیما می رود.

سخت شیرین زندگی

مستند سخت شیرین به کارگردانی سید مهدی میرغیاثی پنجشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

این مستند درخصوص طلبه ای است که ازدواج می کند و شرط ازدواج همسرش این بود که لباس طلبگی نپوشد. سخت شیرین داستان و جریان زندگی این زوج را به تصویر می کشد و ...

در این مستند کوثر فیض اللهی، محمد صادق مقدسیان و ... ایفای نقش می کنند.

سیاوش طهمورث به شب‌نشینی زمستانی «دست در دست» می‌رود

دست در دست در سومین قسمت از ویژه‌برنامه زمستانی خود که پنجشنبه ۲ بهمن روانه آنتن می شود میزبان سیاوش طهمورث است.

سیاوش طهمورث، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان که چندی پیش نقش‌آفرینی متفاوتش در سریال شرم را شاهد بودیم، در شب‌نشینی زمستانی دست در دست هم‌صحبت سیاوش عقدایی مجری برنامه می‌شود تا معاشرتی گرم در دلِ زمستانی متفاوت با سال‌های پیشین صورت بگیرد.

همچنین یکی از نخبگان و از اعضای گروه ساخت کیت تشخیصی کرونا دیگر مهمان این برنامه است که درباره شرایط ویژه این روزهای کرونایی و ساختن کیت‌های تشخیصی  گفتگویی متفاوت را رقم خواهد زد.

اما این برنامه در بخش دعوت از گروه های جهادی این بار میزبان ناصر قلعه‌وند از جهادگران گروه خیریه امام سجاد (ع)  است که این روزها با داستانی ویژه از شکل‌گیری گروهش و اشاره به یاری‌ها و همدلی‌هایی که در مواقع مختلف انجام داده‌اند، در این برنامه حاضر می‌شود.  

دست در دست که چندیست فصل پاییزی خود را پشت سر گذاشته در ویژه برنامه فصل زمستانی خود با دعوت از مهمانانی ویژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، اجتماعی، ورزشی، علمی و ... علاوه بر پرداختن به موضوعاتی مثل زمستان و تاثیرگذاری افراد در بزنگاه‌های اجتماعی و تاریخی به موضوع مهم همراهی افراد جامعه در جدیدترین میدان همدلی یعنی دوران  شیوع کرونا پرداخته و در این مسیر هم‌صحبت افرادی می‌شود که گام‌های موثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشته‌اند.

در این فصل از برنامه دست در دست علاوه بر ادامه یافتن کمپین قصه‌ها با محوریت کرونا که به دل‌نوشته‌ها و داستان‌های مختلف ارسالی مخاطبان برنامه حول محور کرونا اختصاص دارد، مستندسازی از این قصه‌ها نیز صورت می گیرد.

دیگر بخش این برنامه پخش موشن‌گرافی‌هایی با نام «قاب خیال» است که در سری زمستانی علاوه بر پرداختن به شخصیت‌های تاثیرگذار و افراد موثر در بزنگاه‌های تاریخی به شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، سیاسی و ... و ارتباط‌شان با مردم جامعه در موقعیت‌های مختلف می‌پردازد.

دست در دست کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و کارگردانی احسان مرادی که پنجشنبه و جمعه هر هفته بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

بررسی آخرین وضعیت اصلاح لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق

برنامه تهران ۲۰ امشب (چهارشنبه ۱ بهمن ماه) با حضور دکتر سید محسن دهنوی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

در این برنامه آخرین اصلاحات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و راهکارهای مجلس برای کنترل تورم و بهبود معیشت در سال ۱۴۰۰ بررسی و تحلیل می شود.

مخاطبان برنامه تهران ۲۰می توانند پیام های خود را راجع به موضوعات و محورهای برنامه از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۲۰یا با شماره تلفن گویای ٢٧٨٦٥٠٥٥ با ما در میان بگذارند.

تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود.

این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha