چهار حفار غیرمجاز در ارزوییه دستگیر شدند

کرمان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از دستگیری چهار حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ارزوییه خبر داد.

به گزارش ایرنا،  سرهنگ سید علی حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس گزارش رسیده از حوزه حفاظتی شهرستان ارزوییه چهار حفار غیرمجاز که قصد حفاری در یکی از مناطق غیرثبتی این شهرستان را داشتند با انجام یکسری تمهیدات اطلاعاتی و عملیاتی از سوی نیروهای این حوزه حفاظتی و ماموران سپاه پاسداران، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات یک دستگاه ماشین سواری به همراه یک دستگاه فلزیاب و آلات و ادوات حفاری از جمله بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نیرو در قالب ۱۸ پایگاه حفاظتی و ۱۳۰ میراث بان افتخاری در سراسر استان کرمان به حراست و پاسداری از اماکن تاریخی می‌پردازند.

استان کرمان با سابقه کهن و غنای فرهنگی دارای محوطه ها و بناهای باستانی و تاریخی فراوانی است که در جریان حفاری ها اثار ارزشمند متعددی بدست می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha