تغییر رنگهای کرونایی نباید موجب کم‌توجهی در رعایت پروتکلها شود

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: تغییر رنگ شهرها از نظر شیوع کرونا نباید موجب عادی انگاری و کم توجهی مردم به رعایت پروتکهای بهداشتی شود.

دکتر جواد باذلی روز پنجشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی تغییر رنگ‌بندی مناطق را به معنی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رفع خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می دانند در صورتی که این باور اشتباه باعث کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفتارهای پیشگیرانه و در نتیجه افزایش میزان ابتلا به این بیماری می شود.

وی ادامه داد: با همراهی و مشارکت مردم، شهرستان‌های گناباد و بجستان از وضعیت قرمز خارج شده ولی ثبات آن بستگی به تعامل مردم دارد و  رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع کرونا برای رفع یا اعمال محدودیت‌های جدید است و این رنگ‌ها نباید در میزان توجه مردم به بیماری تاثیری داشته باشد چرا که وضعیت کرونا در هر منطقه‌ای به رفتار مردم و رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی بستگی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: عادی انگاری، سهل‌انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری وضعیت کرونایی هر منطقه را به رنگ‌های نارنجی و قرمز تبدیل می کند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران کرونایی و ابتلای خانوادگی به این ویروس طی چند روز گذشته در شهرستانهای تابعه این دانشگاه افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری شده سرپایی به صورت تدریجی و خزنده در حال افزایش است.

دکتر باذلی ادامه داد: روند افزایشی موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ زنگ خطر جدی برای احتمال بازگشت به وضعیت قرمز در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی گفت: گرچه تعداد بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی از  ۱۳۰ بیمار طی حدود دو ماه گذشته هم اکنون به ۱۷ بیمار کاهش یافته و وضعیت گناباد و بجستان از نظر شیوع کرونا به زرد و آبی تغییر کرده است ولی باید توجه داشت که خطر کرونا تمام نشده و با کوچکترین غفلت به شرایط گذشته و حتی بدتر از آن برخواهیم گشت.

هم‌اینک ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تعداد جانباختگان این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۲۶۰ نفر رسیده است. 

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha